Az autóipari ágazat tavaly világszerte nehézségekkel küzdött elsősorban a félvezető-részegységek hiánya miatt, ami a Kínában érvényben tartott szigorú járványvédelmi korlátozások miatt alakult ki. Az ellátási feltételeket tovább nehezítette az ukrajnai háború is, a Škoda oroszországi kiszállításai ennek következtében 80 százalékkal csökkentek tavaly. A cég szerint a piaci helyzet 2023-ban is feszült marad, de „óvatos optimizmussal” az elkövetkező hónapokban már javulást vár. 

A Škoda legnagyobb piacát Németország jelenti, ahol tavaly 134 300 autót adtak el, 1,8 százalékkal kevesebbet, mint 2021-ben. A cseh autók eladása a legnagyobb mértékben, 128 százalékkal Indiában nőtt, ahol tavaly 51 900 Škoda kelt el. Regionálisan Nyugat-Európa jelenti a legnagyobb piacot, ahol tavaly 7,8 százalékos visszaesést mutattak ki, ami 377 000 eladott autót jelent. Kínában 44 600 autót adtak el, ami 37 százalékos csökkenést jelent.

A legnagyobb érdeklődés továbbra is az Octavia iránt mutatkozik, bár az eladások 30 százalékkal, 141 100 darabra estek vissza. Kamiqból 96 300, Kodiaqból pedig 94 500 darabot adtak el. Az elektromos Enyaqból 53 700 darabot értékesítettek, 20 százalékkal többet, mint 2021-ben.