Indiában, a Delhi Autószalonon mutatta be leendő sorozatgyártású villanyautójának előtanulmányát a Suzuki. Az eVX névre keresztelt modellről csak a leglényegesebb információt tette közzé a gyártó: akkumulátorcsomagja 60 kWh kapacitású, amivel a gyártó állítása szerint akár 550 kilométert lehet megtenni, legalábbis az indiai mérési szabvány szerint, amely a jelek szerint jóval megengedőbb, mint az európai normák.

Ilyen lesz a Suzuki első villanyautója 1

Ezen túlmenően csak a méreteket közölték: a szabadidőjármű formátumú koncepciójármű 4,3 méter hosszú, 1,8 méter széles, és 1,6 méter magas, azaz szinte pontosan akkora, mint egy S-Cross.

A Suzuki 2025-ben tervezi piacra dobni az autót, a tervek szerint világszerte, így minden bizonnyal Európában is kapható lesz. Bár erről nem ír a cég, valószínű, hogy ez a bizonyos leendő szériamodell egy kifejezetten elektromos járművekhez szánt padlólemezre épül majd: erre enged következtetni a most közzétett illusztrációkon látható, feltűnően hosszú tengelytáv.

Ilyen lesz a Suzuki első villanyautója 17

Az elektromos modell nemcsak műszaki tartalmában, hanem dizájnjában is újat hozhat a Suzuki életébe: a vízszintesen két, robusztus részre osztott orr- és farkialakítás, illetve az Y-ként megformált LED-es első lámpatestek modern, erőteljes arculatot kölcsönöznek a járműnek.

A digitális külső visszapillantó tükör arra enged következtetni, hogy az utastérben kiterjedt funkcionalitású infotainment-rendszer várja majd az utasokat, nagy méretű érintőképernyőkkel és digitális műszeregységgel. Az elektromos hajtáslánc fejlett vezetőtámogató szolgáltatások bevezetését teszi lehetővé; nem kizárhatók a részlegesen önvezető funkciók.

Ilyen lesz a Suzuki első villanyautója 18

A Suzuki a közelmúltban magasabb fokozatba kapcsolta a Toyotával folytatott együttműködését, azonban ezúttal alighanem önálló fejlesztésről van szó. Az eVX ugyanis kisebb, mint az eddig bemutatott legapróbb elektromos Toyota-koncepció, a bZ Compact SUV tanulmányautó.