Az Aston Martin 2018-ban vezette be aktuális zászlóshajóját, a DBS-t. A széria életciklusa végéhez közeledik, de hogy a csúcson hagyhassa abba, a gyár egy különleges verzióval búcsúztatja a V12-es modellt.

Minden eddiginél erősebb utcai Aston Martin készült 1

A DBS 770 Ultimate 5,2 literes motorja módosított szívórendszert és megnövelt töltőnyomást kapott. Ezzel teljesítménye 770 lóerőre emelkedett – az Aston Martin soha nem kínált még ilyen erős sorozatgyártású modellt. A maximális forgatónyomaték eléri a 900 Nm-t, ráadásul 1800-5000/perc között végig rendelkezésre áll. Ennyi erővel nem meglepő, hogy az új modell a valaha létezett leggyorsabb DBS: végsebessége 340 km/óra.

Minden eddiginél erősebb utcai Aston Martin készült 49

A félelmetesen erős autóból összesen 499 darabot készítenek – ebből 300 kupékarosszériát kap, a fennmaradó 199 pedig kabrió (Volante) lesz. A vételárról nem beszél az Aston Martin, de ez nem is számít, mivel az összes autót eladták előre.

A nyolcfokozatú ZF automata váltó és a mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű nem újdonság, módosították viszont a váltó hangolását: gyorsabban kapcsol és több teret ad a vezetőnek a beavatkozásra.

Minden eddiginél erősebb utcai Aston Martin készült 50

A fékeket nem módosították; a DSB elöl 410, hátul 360 mm-es tárcsákat alkalmazó karbon-kerámia rendszerének képességeit a megnövelt teljesítményű csúcsmodellhez is elegendőnek találták.

Hozzányúltak viszont a kormányműhöz: a DBS 770 Ultimate kormányoszlopát mereven rögzítették, ami hiánytalan visszajelzést biztosít az aszfaltról, különösen, mivel az orr-rész merevségét 25%-kal növelték az alapmodelléhez képest. Az ennek érdekében alkalmazott, megnövelt első kereszttartó és vastagabb lemezből formált hátsó fenéklemez a karosszéria általános torziós merevségét is növeli 3%-kal. Ugyancsak áthangolták az adaptív lengéscsillapítást.

Minden eddiginél erősebb utcai Aston Martin készült 51

A feljavított mechanikához és az ünnepi alkalomhoz módosított megjelenés dukál. Patkó alakú légbevezető nyílást vágtak a motorházfedélre, az új első légterelő egy-egy légbeömlőben végződik. Egyedi a hátsó diffúzor rajzolata. A szélvédőkeret, a tető szegélye, a külső tükörházak, valamint az első kerékdobon kialakított légcserélő rostély karbon kompozitból készült. Szintén szénszálas a küszöbelem. A DBS 770 Ultimate számára új, egyedi keréktárcsákat terveztek, a 21 colos felnik három különböző kidolgozással voltak kérhetők.

Minden eddiginél erősebb utcai Aston Martin készült 52

A félanilines bőrrel és Alcantarával kárpitozott Sport Plus üléseket alapkivitelben perforált felülettel és elegáns szegéssel szállítják; helyettük Performance versenyülések is kérhetők. A váltófülek szénszálas kompozitból készülnek, a középső könyöklőt a DBS 770 Ultimate lézergravírozott logója díszíti, a küszöbbetétek sorszámozottak.

A DBS 770 Ultimate gyártása még az év első negyedében kezdetét veszi, a vevők ősztől kapják meg autójukat.

a videó a hirdetés után indul