Az elsőség ritkán jár egyedül. Vegyük például a frissen bemutatott Corvette E-Ray modellt, amely nem csak a legelső hibrid sportautó az idén hetvenéves márka történetében, de az első összkerékhajtású típus is, ráadásul – ami a híveknek alighanem sokkal fontosabb lesz – a legfürgébb is.
Álló helyzetből 2,5 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára az új modell, a negyed mérföldes távot pedig 10,5 mp alatt abszolválja – előbbivel veri a Corvette C8 Z06-ost, az utóbbival pariban vannak.
A Chevrolet mérnökei nem bonyolították túl a hajtásláncot: a hátsó kerekeket továbbra is a megszokott 6.2 V8-as szívó benzinmotor hajtja. Az öntöttvas persellyel szerelt, öntött alumíniumblokkos, száraz karteres motorhoz nyolcfokozatú duplakuplungos váltó csatlakozik. A V8-as legnagyobb teljesítménye 502 lóerő, maximális forgatónyomatéka 637 Nm.
Ezt egészíti ki az első tengelyre szerelt állandó mágneses villanymotor. Ennek maximális teljesítménye 120 kW (163 LE), a nyomatéki csúcs 165 Nm. A villanymotort egy külső áramforrásból nem tölthető, 1,9 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor táplálja. A rendszerteljesítmény 481 kW, azaz 654 lóerő.
Az elektromotor vezérlése a menetkörülményeket, az útminőséget folyamatosan ellenőrizve alkalmazkodik a tapadási viszonyokhoz és a gyorsítási igényhez. A Corvette E-Ray képes kizárólag villanymotorja segítségével haladni; az így elérhető legnagyobb sebesség 72 km/óra, de ez elméleti kérdés. Bár a Chevrolet nem ad meg értéket, vélhetően pár száz méter, esetleg egy-két kilométer megtétele után úgyis lemerül az apró akkumulátor. Utóbbit a regeneratív fékrendszer, illetve a benzinmotor tudja tölteni a villanymotoron keresztül.
Bár az E-Ray villanymotorjával is tud fékezni, komoly tempóról ez kevés volna, ezért az autót Brembo karbon-kerámia fékekkel szerelik. Szintén alapfelszerelés a három fokozatban állítható, adaptív lengéscsillapítás.
A villanymotor működését a külső körülményeken kívül az is meghatározza, hogy a vezető a rendelkezésre álló üzemmódok közül melyiket aktiválja. Ezek közül hat megegyezik az alap Corvette-ben is alkalmazott módusokkal: a túra, sport, versenypályás és rossz időjárási (csekély tapadású) beállítások mellett létezik egy egyedi konfiguráció, valamint a kormányról nyomógombbal aktiválható Z-üzemmód, ami szintén egyedileg paraméterezhető, de hangsúlyozottan sportos karakterű állás.
Ezekhez jön hetedikként a műszerfalon elhelyezett Charge+ gombbal aktiválható töltési üzemmód, amely maximumon tartja az akkumulátor töltöttségét, ha huzamos ideig szeretnénk versenypályán élvezni a hajtáslánc kombinált csúcsteljesítményét.
Az infotainment-rendszer extra E-Ray Performance funkciókat kapott, amelyen keresztül megtekinthetjük a hajtáslánc működését. Ezt megtehetjük klasszikus műszereket imitáló megjelenítéssel, kérhető fékpadgrafikon, vagy választhatjuk a nyers adatok megjelenítését.
A Corvette E-Ray nem csak technológiájában különbözik benzines testvéreitől. A Z06 szélesített (+92 mm) karosszériáját kapta meg, egyedi viszont a csavart küllős keréktárcsa, ami elöl 20, hátul 21 colos méretben kerül az autóra. Aki nem ennyire szemfüles, a karosszéria hossztengelyében végigfutó, kék sávozásról ismerheti fel a hibrid Corvette-et.
Opcióként fekete kipufogóvég, valamint szénszálas keréktárcsák és légterelő elemek is kérhetők az autóhoz. Az utastér újdonsága a sötétzöld színvilágú Artemis Dipped kárpitozás, de számtalan karbonos optikai csomag, fél tucat beltérszín, és különféle választható ülések is az ügyfelek rendelkezésére állnak.
A 2024-es modellévi Chevrolet Corvette E-Ray kabrió- és kupékivitelben egyaránt elérhető, a Corvette Z06 csúcsmodellnél hajszállal kedvezőbb indulóáron.