Idén egyetlen kilométernyi autópálya átadására sem számíthatunk – közölte a Telexnek reagálva az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM). Ez azt jelenti, hogy a gyorsforgalmiút-hálózat és a vasúthálózat több más, erre az évre tervezett átadása vagy beruházásindítása is csúszik.

Két gyorsforgalmi úton kezdik majd meg a kivitelezés, de az M8-as kiépítésére nem kerül sor, pedig a Balaton délkeleti sarkából az M7-es, az M6-os, az M5-ös és az M4-es autópályákat kötnék össze. Mindebből 2023-ban az M7-es autópálya és Dunaújváros közötti szakasz építésének előkészítési feladatait végzik el – és egyelőre azt sem tudni, hogy a következő évben az építkezés is kezdetét veheti-e.

Csúszik az M44-es gyorsforgalmi út kivitelezése, melynek Szentkirály és Lakitelek közötti szakaszát várhatóan 2024 első negyedévében fogják átadni, holott korábban még 2023 végét jelölték ki a befejezés időpontjának. Ugyanúgy nem fejezik be az év végére az M6-os autópálya utolsó, Bólyt Ivándárdával összekötő szakaszát. Az pedig már korábban kiderült, hogy az M1-es autópálya 2×3 sávosra bővítése – az M0-s és Bicske közötti szakaszon – az akkoriban belengetett költségvetési megszorítások áldozatául esett.

Az év vége előtt viszont befejezik többek között a 83-as főút 2×2 sávosra bővítését Pápa és Győr között, a 67-es főút Látrányt elkerülő szakaszát, továbbá elkezdik az M49-es és az M4-es gyorsforgalmi utak építését – előbbi Mátészalka és a magyar-román országhatár teremt majd kapcsolatot (ebből az első, 28 kilométeres szakaszt építik meg), míg utóbbi esetben a Törökszentmiklós és Kisújszállás Kelet közötti szakaszra kerül sor.