A Google Trends immár tizenhat éve készít elemzést a leggyakrabban előforduló keresési kifejezésekről. Az ausztrál Compare the Market szervezet először 2018-ban készített a nyers adatokból olyan átfogó statisztikát, amely bemutatja, hogy a világ egyes országaiban milyen autómárkákra keresnek rá a leggyakrabban az internetezők.
A Toyota 2019 kivételével (amikor a második legkeresettebb márkaként zárta az évet) eddig minden évben az első helyen zárt. A márka 2022-ben hatvankilenc országban vezette az autós keresőszavak gyakorisági listáját, ami az elmúlt öt év legjobb eredménye.
A Toyota mögött a három német prémiummárka sorakozik – az európai internetezők figyelmét ezek a brandek uralják –, ugyanakkor egyáltalán nincs fenn a listán a Tesla, ami két okból is meglepő. Egyrészt, mert 2021-ben még öt országban is az érdeklődés középpontjában állt Elon Musk cége, másrészt, mert sokat szerepel a híradásokban.
Az átlagembereket ugyanakkor a jelek szerint nem érdekli a márka, amelynek 2022-ben csupán három harmadik helyezésre futotta – az is Bhutánban, Francia Guyanában és a Togói Köztársaságban.
A térkép alapján Magyarországon – több európai országhoz hasonlóan – a BMW-re kerestek rá a legtöbben.