Az ötödik generációs Cadillac Escalade minden elődjénél kifinomultabb, de elsődleges megkülönböztető jegye továbbra is gigantikus mérete: az 538 centiméteres hosszúsághoz 307 cm-es tengelytáv és 2,6 tonnás menetkész tömeg társul, amihez egyáltalán nem hangzik soknak a 6,2 literes V8-as szívómotor 420 lóerős maximális teljesítménye, 623 Nm nyomatéki csúcsa.
Ezt a gyártó maga is így ítélte meg, ezért 2022-ben kompresszort szerelt a nyolchengeres motorra: az Escalade-V 691 lóerőt, 885 Nm-t, valamint 4,4 mp-es 0-100 km/óra gyorsulást mutat fel.
Ez utóbbi ismeretében nehéz értelmezni a Hennessey amerikai tuningműhely azon kijelentését, hogy a frissen bemutatott Hennessey H650 a „világ első kompresszoros Escalade-je” volna. Ne akadjunk azonban fenn ezen a tévedésen, lássuk, mire képes egy behemót, ha a Venom F5 alkotói veszik kezelésbe.
A 2,9 literes kompresszor, a nagy légszállítású szívórendszer és intercooler, a lecserélt hajtókarok, a módosított motorvezérlő szoftver, a kartergáz-elvezető rendszer, valamint a lecserélt kipufogórendszer eredményeként 659 lóerőt és 892 Nm-t ad le a motor. A Hennessey Supercharged H650 Escalade 5,4 másodperc alatt gyorsul 0-96 km/órára, a negyed mérföldes (402 méter) távot állórajttal 13,5 mp alatt futja.
Kérdés, hogy van-e létjogosultsága a fejlesztésnek, ha a gyári sportverzió ennél sokkal többet tud. A válasz a részletekben rejlik. Egyrészt a H650 motorcsomag az Escalade összes testvérmodelljéhez passzítható, a nyújtott kivitelű Cadillac Escalade ESV-től kezdve a Chevrolet Suburban és Tahoe óriásokon át a GMC Yukon és GMC Yukon XL fivérekig. Másrészt – és ez a legnyomósabb érv – a Hennessey kezelése utólag is alkalmazható; az átépítésért 27 950 dollárt, azaz durván 10,2 millió forintot kér a műhely. Ez pedig aprópénz a gyári Escalade V 69 900 dolláros (25,6 millió Ft) felárához képest.