Napokkal azután, hogy a Volvo XC40 feljavított műszaki tartalommal lépett át az új modellévbe, a testvérmodell Polestar 2 is megkapta ugyanazokat a frissítéseket.
Az ötajtós szedán új, letisztult orrkialakítása a hűtőmaszkba integrált szenzorcsoportot foglal magában, kamerával és radarral támogatva a vezető munkáját. Ezzel együtt kibővült a modell vezetőtámogató funkcionalitása, alapfelszerelés lett a vezetőéberség-felügyelet, az aktív elkormányzással társított holttérfigyelő rendszer, az autonóm fékezéssel erősített keresztirányú forgalomfelügyelet, a hátsó ütközést elkerülő rendszer és a panorámakamera. Szintén szériatartozék a vezeték nélküli telefontöltő és az elektrokróm (fényre sötétedő) külső visszapillantó tükör.
Emellett erősebb akkukat és új motorokat kap, valamint az egymotoros verzió mostantól első- helyett hátsókerék-hajtású lesz. Ez az új erőforrás a korábbi 170 kW (231 LE) helyett 220 kW-os (300 LE), 330 helyett 490 Nm-es. Az új, hátsókerék-hajtású alapmodell 6,2 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára.
A kétmotoros, összkerekes Polestar 2 rendszerteljesítménye 310 kW (422 LE), a kombinált forgatónyomatéki csúcs 740 Nm (korábban 300 kW/408 LE, 660 Nm), ami sportautókat idéző, 4,5 mp-es gyorsulást tesz lehetővé álló helyzetből 100 km/órára.
Ez azonban még mindig nem a vége: ha megrendeljük a Performance csomagot, amelyhez egyébként új rajzolatú, kovácsolt 20 colos keréktárcsák is tartoznak, 350 kW (476 LE) kombinált csúcsteljesítményt és 4,2 mp-es 0-100 km/óra gyorsulást kapunk. Ennek a szépsége, hogy utólag is megvásárolható, aktiválásához pedig csak le kell tölteni a megfelelő szoftverfrissítést.
Az erősebb motorokhoz feljavított lítium-ion akkucsomagok tartoznak. Ezek 69 vagy 82 kWh kapacitással elérhetők – érdekesség, hogy az előbbit az LG Chem, az utóbbit a CATL szállítja.
Az új akkuk mechanikus rendszerei és összetétele egyaránt módosult. Ennek is köszönhetően mostantól 135, illetve 205 kW-tal is tölthetők.
A nagyobb akkumulátorcsomaggal egy töltéssel megtehető, szabványos távolság a korábbi 487-ről 592 kilométerre nőtt – ebben szerepet játszik az is, hogy az összkerékhajtású verzió részterhelésen, megfelelő tapadási viszonyok mellett csak hátsó villanymotorját használja haladásra.
A belépőmodell (egy villanymotor, kicsi akku) a korábbi 478 helyett 518 kilométeres WLTP-hatótávolságot ígér, míg az egymotoros, nagy akkus kivitel sztenderd hatótávolsága 551 kilométerről 635 kilométerre nőtt.
A megújuló Polestar 2 a felhasználók számára közvetlenül jelentkező előnyök mellett környezetvédelmi szempontból is fejlődött: a nagy akkumulátorral szerelt variáns gyártása a módosított cellaszerkezet jóvoltából 15,7 százalékkal kevesebb (7,0 helyett 5,9 tonna) CO2-kibocsátással jár.
A megújult Polestar 2 már rendelhető (már ott, ahol rendelhető; Magyarországon továbbra sem), az első autókat az év harmadik negyedében vehetik át az ügyfelek.