A Chevrolet két szezon után nyugdíjazza a jelenlegi, nyolcadik generációs Corvette-re épülő első versenyautóját, és 2024-től vadonatúj konstrukciót szabadít rá a világ versenypályáira. A középmotoros C8.R idén utoljára áll rajthoz az észak-amerikai IMSA WeatherTech bajnokságban és az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban, és ezzel egyben utoljára indítja ugyanazt az autót a két szériában a Chevrolet.

Ezzel a Corvette-tel büntetlenül száguldhatsz 1

A most bemutatott utód, a Corvette Z06 GT3.R fejlesztése már 2021-ben kezdetét vette; az autó korai prototípusai 2022 szeptemberében tették meg első métereiket tesztpályán. Ez lesz az első olyan Chevrolet, amely teljes egészében megfelel az FIA GT3-as előírásainak.

Az új GT3.R versenyautó alumínium váza, valamint első és hátsó kettős keresztlengőkaros futóművének konfigurációja megegyezik az utcai Chevrolet Z06 modellével. Az acélcsövekből álló bukókeretet először egy alaplemezre hegesztik rá, majd azt rögzítik az aluvázba; a keret módosított geometriája könnyebb beszállást tesz lehetővé, mint a C8.R versenyautó esetében. Újak a rugók és lengéscsillapítók, valamint a féknyergek, -betétek és -tárcsák. A 18 colos kerekek a C8.R versenyautóról származnak.

Ezzel a Corvette-tel büntetlenül száguldhatsz 27

Az aerodinamikai csomag alapjait szintén a közúti modell adta, ugyanakkor a részletek teljesen egyediek. Hasonlóak például az első szénszálas légterelők, új viszont a hátsó diffúzor, továbbá a fenéklemez és a hátsó szárny kialakítása – utóbbi kettőt messzemenőkig összehangolták, hogy a lehető legkedvezőbb légellenállás mellett biztosítsanak maximális leszorítóerőt.

Ezzel a Corvette-tel büntetlenül száguldhatsz 28

Az első fékek hűtésére az első légbeömlők szolgálnak. A hajtáslánc temperálásáról egyrészt a hűtőlevegőt az orrban elhelyezett radiátoron valósággal átszívó, nagyméretű extraktor nyílás, másrészt az oldalajtók mögötti légbevezetők gondoskodnak: utóbbiak a váltó mellett a hátsó fékekhez is juttatnak levegőt, pontosan úgy, ahogy az utcai verziónál.

A mérnökök összességében arra törekedtek, hogy a Corvette GT3-as versenyautója a legváltozatosabb versenykörülmények között, eltérő abroncs- és futóműbeállításokkal, különböző pályákon a lehető legharmonikusabb teljesítményt nyújtsa az ügyfélversenyzőknek.

Ezzel a Corvette-tel büntetlenül száguldhatsz 29

Habár gyári csapatot nem indít a Chevrolet, teljes körű gyári támogatást biztosít a GT3.R vásárlói részére, a versenyek helyszínén rendelkezésre álló cserealkatrészektől a távdiagnosztikai szolgáltatásokig. Első körben ez az észak-amerikai futamokon lesz elérhető, de később globálisan segíti a márka ügyfeleit.  

Ahogy a többi komponens, az 5,5 literes V8-as motor is a szériaverzióból származik; blokkja azzal közös gyártósoron készül. Összességében az alkatrészek 70%-án osztozik az utcai és a versenymotor: közös a főtengely, a hajtókarok, a hengerfej, a befecskendezők, a tömítések és egy sor további alkatrész. Ez persze nem kis részben annak is köszönhető, hogy az utcai motort eleve a korábbi generációs versenyautókkal szerzett tapasztalatokat felhasználva fejlesztették a Chevrolet mérnökei.

Ezzel a Corvette-tel büntetlenül száguldhatsz 30

Ami a Corvette Z06 GT3.R 2024-es versenyprogramját illeti, egyelőre úgy néz ki, hogy négy autó indul az IMSA WeatherTech sportautó-bajnokság két géposztályában, valamint kettő az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban, egy egyelőre meg nem nevezett géposztályban. Annyi bizonyos, hogy az autóval a 2024-es Le Mans-i 24 órás futamon is találkozhatnak majd a rajongók. Hogy ezt a hat autót mely csapatok nevezhetik, az még nem eldöntött; a gyártó szerint hatalmas az érdeklődés az új autó iránt.

Ezzel a Corvette-tel büntetlenül száguldhatsz 31