Idén nyártól megújul a GLE és a GLE Coupé, a Mercedes nagy szabadidőjármű-családja. Az új modellévben minden egyes motorvariáns villamosított lesz – amelyik nem plug-in hibrid, az 48 voltos mild hibrid rendszert kap. Ezzel párhuzamosan nő a motorteljesítmény; ennek mértéke modellenként eltérő, de akár 48 lóerő is lehet (GLE 400 e 4MATIC).
A széria vezetőtámogató funkciói is kibővülnek, okosabb lesz a követési távolságot tartó rendszer, lesz aktív kormányrásegítés és táblafelismerés is. A parkolást panorámakamera, illetve „átlátszó motorházfedél” segíti – utóbbi terepen megmutatja, milyen talajon mozognak az első kerekek.
A vontatást manőverezési segédlet, valamint egy innovatív navigációs funkció támogatja, amely külön útvonalat tervez, ha nehéz utánfutóval közlekedünk – ilyenkor figyelembe veszi a szélességi, magassági és sebességkorlátozásokat.
Külön csomagba kerülnek azok a funkciók, amelyekre csak komoly terepen van szükség, így a fenékvédő lemezek, vagy a 30 mm-rel emelhető hasmagasság. A vonóhorog függőleges terhelhetősége 140 kilogramm, de ha csak kerékpárt szállítanánk, rendelhető kifejezetten arra szolgáló illeszték is. Ez 100 kilót bír, azaz villanybringát is vihetünk vele.
Ami a megjelenést illeti, új nappali fényeket kapott mindkét karosszériaváltozat, a SUV-on átrajzolták a hűtőmaszkot és a szélső légbeömlőket, a Coupé pedig mostantól minden esetben alapértelmezésben kapja meg az AMG Line csomagot. Új színek és keréktárcsák gazdagítják a választékot.
A belső térben az S-osztályból, sőt, a Maybach GLS-ből átemelt megoldásokkal találkozhatunk. Új az érintésérzékeny felülettel szerelt kormánykerék, valódi fémlamellákat kapnak a légbeömlők. A hangulatvilágítás színei az S-osztályból származnak, a hátsó könyöklőbe ultranagy teljesítményű (100 W) USB-töltőaljzatokat kérhetünk.
A csúcskategóriás audiorendszer újdonsága a személyre szabható hangzás, illetve immár a GLE-hez is rendelhető az az energizáló klímacsomag, amely dupla szűrővel tisztítja meg a levegőt, és intelligens vezérléssel kapcsol a belső keringetés és a szellőztetés között.
A digitális műszeregység és az érintőképernyő mérete nem változott, de a mögöttes tudás fejlettebb. Az okostelefon-tükrözés például immár vezetékes csatlakozás nélkül is működik, okosabb lett a hangvezérelt fedélzeti asszisztens, amelyen keresztül mostantól okosotthonunk eszközeit is felügyelhetjük, vezérelhetjük.
A fedélzeti szoftverek mostantól vezeték nélkül frissíthetők.
A plug-in hibrid hajtásláncokat új generációs rendszerre cserélték; ezek immár 100 kW-os villanymotort alkalmaznak. A tisztán elektromos hatótávolság valamivel nagyobb, WLTP-norma szerint mérve eléri a 109 kilométert. Az új vezérlés révén mostantól akár terepen is lehet kizárólag elektromosan haladni, míg a vezérlés a környezettől függően dönt a hajtási mód mellett – városban például magától az elektromos haladást preferálja.
Az alapértelmezett fedélzeti töltő 11 kW-os, de kérhető 60 kW-os egyenáramú gyorstöltő is.
GLE 450 4MATIC10 |
GLE 300 d 4MATIC |
GLE 450 d 4MATIC |
GLE 400 e 4MATIC |
GLE 350 de 4MATIC |
|
mild hibrid | mild hibrid | mild hibrid | plug-in hibrid | plug-in hibrid | |
Lökettérfogat (cm3) |
2999 | 1993 | 2989 | 1999 | 1993 |
Max. teljesítmény (kW/LE) |
280/381 | 198/269 | 270/367 | 280/381 | 245/333 |
Hibrid rásegítés (kW) |
15 | 15 | 15 | – | – |
Max. forgató- nyomaték (Nm) |
500 | 550 | 750 | 600 | 750 |
Hibrid rásegítés (Nm) |
200 | 200 | 200 | – | – |
Üzemanyag- fogyasztás, WLTP (l/100 km) |
10,8-9,5 | 7,7-6,8 (7,5-6,7) |
8,6-7,6 (8,4-7,5) |
1,1-1,0 (1,0-0,8) |
0,9-0,6 (0,8-0,6) |
Gyorsulás, 0-100 km/óra (mp) |
5,6 | 6,9 | 5,6 | 6,1 | 6,9 |
Végsebesség (km/óra) |
250 | 230 (226) |
250 | 210 | 210 |
Elektromos hatótávolság (km) |
– | – | – | 92-105 (98-107) |
89-105 (94-109) |
Zárójelben a GLE Coupé adatai
Az AMG sportmodelleknél szintén változnak az első és hátsó lámpák, bővül a színválaszték, valamint jelentősen kiterjesztették az alapfelszereltséget. A pontos tételek motorizációtól függenek, ám az új multifunkciós kormánykerék minden esetben szériatartozék.
Szintén alapértelmezés a 48 V-os mild hibrid rendszer. A kisebbik, 3,0 literes motor maximális forgatónyomatéka azonban nőtt, 520 helyett 560 Nm-re nőtt, a gázreakciók javultak, a korábbi 5,3 helyett 5,0 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára az autó.
A csúcsteljesítmény sem itt, sem a 4.0 V8-as motorral szerelt GLE 63 S 4MATIC+ esetében nem változott, de a mild hibrid komponens rövid ideig be tud segíteni a motornak, ami néhány extra lóerőt jelent.
A modellfrissítés során áthangolták az adaptív csillapítású légrugós rendszert (alapfelszerelés a GLE 63 S, opció a GLE 53 esetén), valamint az ahhoz kapcsolódó aktív kanyarstabilizátort; mindkettő szélesebb tartományban dolgozik, így a kényelmes beállítás kényelmesebb, a sportos sportosabb lett.
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ |
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ |
|
mild hibrid | mild hibrid | |
Lökettérfogat (cm3) |
2999 | 3982 |
Max. teljesítmény (kW/LE) |
320/435 | 450/612 |
Hibrid rásegítés (kW) |
15 | 16 |
Max. forgató- nyomaték (Nm) |
560 | 850 |
Hibrid rásegítés (Nm) |
200 | 200 |
Üzemanyag- fogyasztás, WLTP (l/100 km) |
10,7–10,3 (10,5-10,2 ) |
12,8–12,4 (12,7-12,3 ) |
Gyorsulás, 0-100 km/óra (mp) |
5,0 | 3,9 |
Végsebesség (km/óra) |
250 | 280 |
Zárójelben a GLE Coupé adatai