Idén nyártól megújul a GLE és a GLE Coupé, a Mercedes nagy szabadidőjármű-családja. Az új modellévben minden egyes motorvariáns villamosított lesz – amelyik nem plug-in hibrid, az 48 voltos mild hibrid rendszert kap. Ezzel párhuzamosan nő a motorteljesítmény; ennek mértéke modellenként eltérő, de akár 48 lóerő is lehet (GLE 400 e 4MATIC).

Kikupálódott a Mercedes nagy terepjárója 1

A széria vezetőtámogató funkciói is kibővülnek, okosabb lesz a követési távolságot tartó rendszer, lesz aktív kormányrásegítés és táblafelismerés is. A parkolást panorámakamera, illetve „átlátszó motorházfedél” segíti – utóbbi terepen megmutatja, milyen talajon mozognak az első kerekek.

A vontatást manőverezési segédlet, valamint egy innovatív navigációs funkció támogatja, amely külön útvonalat tervez, ha nehéz utánfutóval közlekedünk – ilyenkor figyelembe veszi a szélességi, magassági és sebességkorlátozásokat.

Kikupálódott a Mercedes nagy terepjárója 97

Mercedes-Benz GLE

Külön csomagba kerülnek azok a funkciók, amelyekre csak komoly terepen van szükség, így a fenékvédő lemezek, vagy a 30 mm-rel emelhető hasmagasság. A vonóhorog függőleges terhelhetősége 140 kilogramm, de ha csak kerékpárt szállítanánk, rendelhető kifejezetten arra szolgáló illeszték is. Ez 100 kilót bír, azaz villanybringát is vihetünk vele.

Ami a megjelenést illeti, új nappali fényeket kapott mindkét karosszériaváltozat, a SUV-on átrajzolták a hűtőmaszkot és a szélső légbeömlőket, a Coupé pedig mostantól minden esetben alapértelmezésben kapja meg az AMG Line csomagot. Új színek és keréktárcsák gazdagítják a választékot.

Kikupálódott a Mercedes nagy terepjárója 98

Mercedes-Benz GLE

A belső térben az S-osztályból, sőt, a Maybach GLS-ből átemelt megoldásokkal találkozhatunk. Új az érintésérzékeny felülettel szerelt kormánykerék, valódi fémlamellákat kapnak a légbeömlők. A hangulatvilágítás színei az S-osztályból származnak, a hátsó könyöklőbe ultranagy teljesítményű (100 W) USB-töltőaljzatokat kérhetünk.

A csúcskategóriás audiorendszer újdonsága a személyre szabható hangzás, illetve immár a GLE-hez is rendelhető az az energizáló klímacsomag, amely dupla szűrővel tisztítja meg a levegőt, és intelligens vezérléssel kapcsol a belső keringetés és a szellőztetés között.

Kikupálódott a Mercedes nagy terepjárója 99

Mercedes-Benz GLE Coupé

A digitális műszeregység és az érintőképernyő mérete nem változott, de a mögöttes tudás fejlettebb. Az okostelefon-tükrözés például immár vezetékes csatlakozás nélkül is működik, okosabb lett a hangvezérelt fedélzeti asszisztens, amelyen keresztül mostantól okosotthonunk eszközeit is felügyelhetjük, vezérelhetjük.

A fedélzeti szoftverek mostantól vezeték nélkül frissíthetők.

Kikupálódott a Mercedes nagy terepjárója 100

Mercedes-Benz GLE Coupé

A plug-in hibrid hajtásláncokat új generációs rendszerre cserélték; ezek immár 100 kW-os villanymotort alkalmaznak. A tisztán elektromos hatótávolság valamivel nagyobb, WLTP-norma szerint mérve eléri a 109 kilométert. Az új vezérlés révén mostantól akár terepen is lehet kizárólag elektromosan haladni, míg a vezérlés a környezettől függően dönt a hajtási mód mellett – városban például magától az elektromos haladást preferálja.

Az alapértelmezett fedélzeti töltő 11 kW-os, de kérhető 60 kW-os egyenáramú gyorstöltő is.

Kikupálódott a Mercedes nagy terepjárója 101

  GLE 450
4MATIC10
GLE 300 d
4MATIC
GLE 450 d
4MATIC
GLE 400 e
4MATIC
GLE 350 de
4MATIC
  mild hibrid mild hibrid mild hibrid plug-in hibrid plug-in hibrid
Lökettérfogat
(cm3)
2999 1993 2989 1999 1993
Max. teljesítmény
(kW/LE)
280/381 198/269 270/367 280/381 245/333
Hibrid rásegítés
(kW)
15 15 15
Max. forgató-
nyomaték
(Nm)
500 550 750 600 750
Hibrid rásegítés
(Nm)
200 200 200
Üzemanyag-
fogyasztás,
WLTP (l/100 km)
10,8-9,5 7,7-6,8
(7,5-6,7)
8,6-7,6
(8,4-7,5)
1,1-1,0
(1,0-0,8)
0,9-0,6
(0,8-0,6)
Gyorsulás,
0-100 km/óra
(mp)
5,6 6,9 5,6 6,1 6,9
Végsebesség
(km/óra)
250 230
(226)
250 210 210
Elektromos
hatótávolság
(km)
92-105
(98-107)
89-105
(94-109)

Zárójelben a GLE Coupé adatai

Kikupálódott a Mercedes nagy terepjárója 102

Mercedes-AMG GLE 63 S

Az AMG sportmodelleknél szintén változnak az első és hátsó lámpák, bővül a színválaszték, valamint jelentősen kiterjesztették az alapfelszereltséget. A pontos tételek motorizációtól függenek, ám az új multifunkciós kormánykerék minden esetben szériatartozék.

Szintén alapértelmezés a 48 V-os mild hibrid rendszer. A kisebbik, 3,0 literes motor maximális forgatónyomatéka azonban nőtt, 520 helyett 560 Nm-re nőtt, a gázreakciók javultak, a korábbi 5,3 helyett 5,0 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára az autó.

Kikupálódott a Mercedes nagy terepjárója 103

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé

A csúcsteljesítmény sem itt, sem a 4.0 V8-as motorral szerelt GLE 63 S 4MATIC+ esetében nem változott, de a mild hibrid komponens rövid ideig be tud segíteni a motornak, ami néhány extra lóerőt jelent.

A modellfrissítés során áthangolták az adaptív csillapítású légrugós rendszert (alapfelszerelés a GLE 63 S, opció a GLE 53 esetén), valamint az ahhoz kapcsolódó aktív kanyarstabilizátort; mindkettő szélesebb tartományban dolgozik, így a kényelmes beállítás kényelmesebb, a sportos sportosabb lett.

Kikupálódott a Mercedes nagy terepjárója 104

Mercedes-AMG GLE 53

  Mercedes-AMG
GLE 53 4MATIC+
Mercedes-AMG
GLE 63 S 4MATIC+
  mild hibrid mild hibrid
Lökettérfogat
(cm3)
2999 3982
Max. teljesítmény
(kW/LE)
320/435 450/612
Hibrid rásegítés
(kW)
15 16
Max. forgató-
nyomaték
(Nm)
560 850
Hibrid rásegítés
(Nm)
200 200
Üzemanyag-
fogyasztás,
WLTP (l/100 km)
10,7–10,3
(10,5-10,2 )
12,8–12,4
(12,7-12,3 )
Gyorsulás,
0-100 km/óra
(mp)
5,0 3,9
Végsebesség
(km/óra)
250 280

Zárójelben a GLE Coupé adatai

Kikupálódott a Mercedes nagy terepjárója 105

Mercedes-AMG GLE 53 Coupé