Invencible, mint legyőzhetetlen, és Auténtica, mint hiteles, eredeti: ezeken a magasztos neveken hozza forgalomba új kupéját, illetve roadsterét a Lamborghini.

Csodaautókkal búcsúzik a Lamborghini legendás motorja 1

A házon belül tervezett újdonságok formavilágában korábbi ikonikus különlegességek köszönnek vissza. A Sesto Elemento öröksége a nagy méretű hátsó szárnyban kiteljesedő motorsport-koncepció; a Reventón jachtszerű vonalvezetése, a sokkoló megjelenésű Veneno aerodinamikai kidolgozottsága. A motorházfedél és az első légterelő az Essenza SCV12-est idézi. A kupé és a roadster egyaránt az Aventador szénszálas monocoque vázszerkezetére épül, ami köré karbon kompozit karosszériaelemeket erősítenek.

Csodaautókkal búcsúzik a Lamborghini legendás motorja 35

A lényeg persze a motor, hiszen azzal többé nem találkozhatunk (elvileg). A 6,5 literes, tizenkét hengeres, hosszában beépített középmotor legnagyobb teljesítménye 780 lóerő, maximális forgatónyomatéka 720 Nm; az erőforrás égéstermékei három, középre rendezett kipufogócsövön távoznak a légkörbe. Ezek ugyanúgy hatszögletűek, mint a zárófények, valamint egy sor további alkatrész az autón. A váltó hétfokozatú, és mind a négy kerék hajtott, valamint kormányzott. Közös elem a központi anyás keréktárcsa.

Csodaautókkal búcsúzik a Lamborghini legendás motorja 36

Az utastérben minimalista, letisztult környezet várja a szerencsés tulajdonosokat; a középkonzolon hatszögletű légbeömlőket helyeztek el, központi kijelző nincs – a tervezők nyilván úgy gondolták, a V12-esnél úgysem létezik jobb szórakoztató egység. A vezetői környezet szénszálas elemekből építkezik, a műszeregység digitális, a kijelzőre mindkét esetben teljesen egyedi grafikát terveztek.

Csodaautókkal búcsúzik a Lamborghini legendás motorja 37

Az Invencible kupé klasszikus piros-fekete színvilágú, a fékek hűtését karbon légterelők javítják. A klasszikusan előre, felfelé nyíló ajtókon is visszaköszön a hatszögmintázat. Az utastérben fekete-piros hímzés teszi még hangsúlyosabbá a piros bőr és a fekete Alcantara párosítását.

Az Auténtica roadster szürke, sárga és matt fekete tónusokkal dolgozik, az ülések mögött bukókeretet is magukban foglaló kupolák magasodnak; a sziluett a hőskor versenyautóit idézi. Az utastérben fekete-sárga, illetve fekete-szürke kontrasztpárokkal találkozunk.

Csodaautókkal búcsúzik a Lamborghini legendás motorja 38