A brit Radical két éve mutatta be jelenlegi kínálatának csúcsmodelljét, a 429 lóerős, turbómotoros SR10-est. A kecses, könnyű autó gyorsan a vevők kedvencévé vált, és hogy ez így is maradjon, a manufaktúra most bemutatta az SR10 XXR-t, ami új szintre emeli a modellt a tömegcsökkentés és az aerodinamika terén.

Le Mans-i aerodinamikát vehetsz az autódhoz 1

A pár hete leleplezett SR3 XXR mintájára az SR10 XXR új első légbeömlőket kapott, amelyek a leszorítóerőt növelve csökkentik az alulkormányozottságot, illetve több levegőt juttatnak a fékekhez, így azok később kezdenek fáradni. 

A pilóta mögött, középen függőleges légterelő segíti az ívmeneti stabilitást, illetve az egyenesfutást. Ez az aerodinamikai elem a hosszú távú világbajnokság előző csúcskategóriájából, az LMP1 (Le Mans prototípus 1) géposztályból lehet ismerős.

Le Mans-i aerodinamikát vehetsz az autódhoz 12

Emellett új, könnyített keréktárcsákat és nagyobb teljesítményű fényszórókat kapott az autó. Opcióként szénszálas kompozitból is megrendelhető az első légterelő és a hátsó diffúzor, így még kisebb lesz az autó tömege.

Le Mans-i aerodinamikát vehetsz az autódhoz 13

Mivel a Radical az elmúlt két évben több mint 100 darab SR10-est eladott, hogy korábbi vevőit is boldoggá tegye, az XXR csomag utólag is megrendelhető a már legyártott SR10-esekhez. Igaz, ez nem tartalmazza a „hátuszonyt”, a többi elemet viszont igen.

Az SR10 XXR gyártása idén tavasszal indul be.