Szigorúan véve sem a 3,0 literes, soros hathengeres benzinmotor köré épülő, 580 e típusjelzésű plug-in hibrid hajtáslánc, sem a Maybach S-osztály nem új már. A kettő azonban most először találkozott, és ezzel a Mercedes-Maybach megteszi első lépését a villamosítás felé.

Hamarosan jön persze a második, jóval nagyobb lépés, hiszen még idén bemutatják az EQS SUV tanulmányautó szériaverzióját, az S 580 e azonban addig is elkezdi lefaragni a márka flottaszintű CO2-kibocsátását.

Újabb luxusmárka kínál hibridet 1

Ez utóbbi terén jól áll az S 580 e: vegyes használatban 18-23 g/km kibocsátást ígér. Bár a közelmúltban kipattant botrány fényében ez valószínűleg tarthatatlan, ahhoz mégsem férhet kétség, hogy az akár 100 kilométeren át zéró helyi emisszióval közlekedni képes modell kisebb mértékben szennyezi közvetlen környezetét, mint bármely más eddigi Maybach.

A modell legfontosabb műszaki adatait az alábbi táblázat tartalmazza; sajnos, pont a lényegről – azaz az esetleges extra zajcsillapításról, a hajtáslánc finomhangolásáról és így tovább – nem esik szó a szűkszavú közleményben.

Az akkumulátor 11 kW-os váltóáramú vagy 60 kW-os egyenáramú töltőről tölthető; utóbbival a szokásos 10-80%-os töltési sprint 30 perc körül abszolválható.

 

Belső égésű motor soros hathengeres
Lökettérfogat (cm3) 2999
Max. teljesítmény
 (kW/LE@ford.)
270/367@
5500-6100
Max. forgató-
nyomaték (Nm@ford.)
500@
1600-4500
Villanymotor  
Max. teljesítmény
(kW/LE)
110/150
Max. forgató-
nyomaték (Nm)
440
Max. rendszer-
teljesítmény (kW/LE)
375/510
Max. rendszer-
nyomaték (Nm)
750
Vegyes üzemanyag-
fogyasztás,
WLTP (l/100 km)
1,0-0,8
Vegyes CO2-
kibocsátás,
WLTP (g/km)
23-18
Vegyes elektromos-
energia-fogyasztás,
WLTP (kWh/100 km)
25,0-22,9
Elektromos hatótávolság,
WLTP (km)
100
Gyorsulás,
0-100 km/óra (mp)
5,1
Végsebesség (km/óra) 250
Elektromos
végsebesség (km/óra)
140