Tudjuk, mi lesz a Porsche Taycan vásárlók kedvenc kiegészítője, írtuk annak idején. Most helyesbítünk: luxuskaróra helyett talán jobban örülnének egy vastag plédnek…
Először a Porsche Taycan-vásárlók kezdtek hőbörögni a márkafórumokon, majd csatlakoztak hozzájuk az azonos műszaki alapokra épülő Audi E-Tron GT-tulajdonosok is: a meglehetősen borsos áron kínált villanyautókban ugyanis nem működik a fűtés.
Ez több kényelmetlenségnél: az autók ugyanis az ablakok jégtelenítését, párátlanítását sem tudják maradéktalanul végrehajtani, azaz gyakorlatilag használhatatlanok.
A hibajelenség természetesen nem az összes eladott példányt érinti, a gyár pedig úgy tűnik, már azonosította is a problémát: úgy tűnik, a fűtőmodul gyártásánál felhasznált anyagok egyikének a hibája okozza a bajt. A gond a modul cseréjével orvosolható, csakhogy a beszállítói láncban támadt fennakadások miatt ez egyáltalán nem olyan egyszerű és gyors, mint remélnénk.
A 476 lóerős Audi e-tron GT alapára valamivel több, mint 42 millió forint; az 598 lóerő teljesítményű Audi RS e-tron GT-ba pedig alig kevesebb mint 59 millió forinttól ülhetnek be a vásárlók. A Porsche Taycan 408 lóerőtől és 94 ezer eurótól (azaz durván 37 millió forinttól) vásárolható meg; a Taycan Turbo S csúcsteljesítménye 761 lóerő, karosszériaváltozattól függően 202-204 ezer eurós (81-82 millió Ft) induló áron.