2022 nagy szenzációja lehetett volna a Toyota bZ4X / Subaru Solterra ikerpár, amivel végre a világ legnagyobb autógyártója (és annak stratégiai partnere) is megvethette volna a lábát az akkumulátoros elektromos járművek piacán.

A feltételes mód azért indokolt, mert már a forgalmazás kezdetén kiderült, hogy komoly bajok vannak az autókkal: beszállítói tévedés miatt rossz kerékcsavarok kerültek a villanymotoros szabadidőjárművekre, és ennek következtében fennállt annak a veszélye, hogy menet közben leesnek az autó kerekei.

A beszállítói piacon tapasztalható fennakadások miatt a Toyota és a Subaru hosszasan keresgélte a megoldást, míg végre tavaly őszre úgy tűnt, elhárul az akadály az ikerpár útjából.

Mostanra viszont az is kiderült, hogy a javítás nem minden esetben hozott megoldást: továbbra is lelazultak a csavarok. Gyorsan kiderült azonban, hogy ezúttal nem a beszállító, hanem a szerviz a ludas: pontosabban az észak-amerikai Subaru egyik szerződött partnere, ahol nem megfelelő nyomatékkal húzták meg a cserére visszahívott Solterra villanyautókon a csavarokat. A szekunder hiba valamivel több mint 1000 Subarut érintett; a Toyotánál, illetve más piacokon nem tudni hasonló malőrről.

Kettőből kettő tehát a típus bakiegyenlege, azonban remélhetőleg ezzel véget ért a Subaru és a Toyota ügyfelek pechszériája.