Magyarországon 1976 óta kötelező a biztonsági öv használata az autók első ülésein. A hátsó üléseken lakott területen kívül 1993 óta, 2001 óta pedig már lakott területen belül is előírja a biztonsági öv használatát a KRESZ, néhány kivétellel.
A 2022-ben készült felmérésben a helyszíneket három útkategóriába sorolták (belterület, külterület, autópálya), valamint minden időszakot vizsgáltak. Lakott területen belül a vezetők 88,5 százaléka, az első ülésen utazók 87,3 százaléka, a hátsó utasok 57,1 százaléka használta helyesen a biztonsági övét.
A gyermekek 60,9 százaléka utazott gyermekbiztonsági rendszerben megfelelően rögzítve, további 25% ilyen rendszerben ült, de nem volt becsatolva, vagy kizárólag felnőtt biztonsági övvel volt rögzítve, a gyermekek 14 százaléka biztonsági öv vagy gyermekvédelmi eszköz használata nélkül utazott.
Az autópályákon a megfigyelt járművezetők 93,3 százaléka, az első utasok 92 százaléka, hátul ülő utasok 61 százaléka csatolta be a biztonsági övét. A gyermekek 65,5 százaléka utazott szabályosan használt gyermekvédelmi eszköz használatával. Az arányok lakott területen kívül is kedvezőbbek a lakott területen belül megfigyelteknél: utaspozíciótól függően 4-6 százalékkal nagyobb használati hajlandóságot figyeltek meg.
Hétvégén a hétköznapokhoz képest mind a járművezetők, mind az első utasok esetében magasabb arányban használtak biztonsági övet, sőt a gyermekbiztonsági rendszerek helyes használatának aránya is magasabb volt.
Kiugróan rossz biztonságiöv-használati arány figyelhető meg a kistehergépjárművek esetében (elsősorban a brigádbuszokban és futárautókban). A kistehergépjárművek vezetői körében mindössze 63,9 százalékos az övhasználati arány, ami az autósok vonatkozó átlagértékétől csaknem 25 százalékkal elmarad. Az első utasok esetén mindössze 54,2% volt a használati arány, ami 33 százalékkal kevesebb a vonatkozó átlagos értéknél.
A rendőrség február 13-19. között kiemelten ellenőrzi a passzív biztonsági rendszerek használatát Magyarországon.