A tömegpiaci márkák termékeivel összességében kevesebb gond van, mint a prémiumtípusokkal, mégis egy luxusmárka, a Lexus vitte el a pálmát a J.D. Power 2023-as jármű-megbízhatósági felmérésén (Vehicle Dependability Study, VDS.) A szervezet több mint 30 000 autóst kérdezett meg arról, hogy milyennek találják az életet 2020-as évjáratú autójukkal.
A legtöbben a multimédiás rendszerek miatt panaszkodtak: elavult navigációs térképek, túlhaladott Bluetooth-csatlakozási szabványok, lassú érintőképernyők keserítik a használatot. A jó hír viszont, hogy azok az autók, ahol már 2020-ban elérhető volt a vezeték nélküli szoftverfrissítési (OTA) technológia, magasan jobb minősítést kaptak ezen a téren.
Az elképzelés tehát működik, és ahogy megyünk előre az időben, és egyre több autógyártó integrálja a szoftverek online adatkapcsolaton keresztüli frissítésének a lehetőségét, úgy lesznek egyre megbízhatóbbak az autók szórakoztató és tájékoztató funkciói. A hagyományos rendszerekkel amúgy is egyre kevesebb a probléma, legalábbis erre utalnak a most kapott visszajelzések.
A J.D. Power idén harmincnegyedik alkalommal elvégzett, észak-amerikai felmérésén tizennyolc járműszegmensben rangsorolták a típusokat. A Toyota négy, a Kia, a BMW és a Chevrolet három-három, a Lexus kettő, a GMC és a MINI pedig egy-egy szegmensben ért el elsőséget. Az abszolút legmegbízhatóbb gépkocsi címen a Lexus RX és a Toyota CH-R osztoztak, mindkét típus 111 hibapontot produkált 100 járművenként.
A legmegbízhatóbb modelleket tartalmazó teljes listánkért kattints ide!
Ami a márkák versenyét illeti, tavalyelőtti elsőségét visszaszerezve ismét a Lexus áll az élen. Rengeteget fejlődött a RAM (77 ponttal kedvezőbb, mint tavaly), a Volvo (41 pont fejlődés) és a Nissan (35 hibaponttal kevesebb).
A Tesla első ízben került bele hivatalosan a felmérésbe. Emlékezetes, hogy az autógyártó korábban nem volt hajlandó megosztani ügyféladatait a szervezettel, ezért csak nem hivatalos eredményeket tudtak közölni vele kapcsolatban.
A helyzet most részben javult, ezért a J.D. Power már közli a Tesla-tulajdonosok (nem túlságosan hízelgő) véleményét autójukról, viszont mivel továbbra is vannak fehér foltok a Tesla piacain, amelyekre nem lát rá a szervezet, az autógyártó akkor sem kaphatna minősítést, plecsnit vagy érmet, ha kiérdemelné (de egyelőre nem ez a helyzet.)