Eredetileg 2014-ben lépett piacra, 2019-ben egyszer már frissítették, most pedig a várt nyugdíjazás helyett ismét megújul a harmadik generációs Mazda2.

A modell új első lökhárítót és átdolgozott hűtőmaszkot kap. Utóbbit, valamint a hátsó lökhárítót egy apró színes betét teszi izgalmasabbá – ez a legtöbb felszereltségi szinten sárga, de a két új, limitált széria, a fekete hűtőrácsú Homura és a Homura Aka esetében piros.

Vén korára kikupálódott a legkisebb Mazda 1

Az utastérben szintén színes – fehér, fekete vagy mentazöld – betétek dobják fel a műszerfal egyszínű feketeségét. Ha a fent említett különkiadásokat rendeltük, a fekete üléskárpitot piros öltések díszítik, a légbeömlőket bordó és sötétszürke gyűrűk keretezik.

Két új karosszériaszín, egy szürke és egy kék árnyalat bővíti tizenegy tagúra a palettát. Érdekesség, hogy a Homura Aka kivitel esetében csak tíz színből választhatunk: a fekete itt nem opció.

Keréktárcsából 15 colos ezüst színű vagy 16 colos festett kivitel rendelhető.

Vén korára kikupálódott a legkisebb Mazda 27

Minden felszereltségi szinten alapértelmezett a LED-es fényszóró, a négy villanyablak, az állítható magasságú vezetőülés, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a 8 colos központi kijelző, a 6 hangszórós, bluetooth-os multimédia-rendszer, valamint az Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-integráció. A biztonság terén az alapáras visszagurulásgátló és a GVC Plus nyomatékvektor-szabályozás érdemel figyelmet. Magasabb szinteken éjszakai gyalogosfelismerésre is képes automata vészfékező rendszert is találunk, továbbá opcióként kérhető sávban tartó, jelzőtábla-felismerő és panoráma-kamerarendszer.

Vén korára kikupálódott a legkisebb Mazda 28

Motor továbbra is csak egy, a megszokott 1,5 literes szívó benzines van, ezt viszont alaposan átdolgozták. Az új átlós örvényű égéstechnológia, a 15:1-ra emelt sűrítési viszony és az e-Skyactiv-X motor fejlesztése során kidolgozott motorvezérlés alkalmazása dinamikusabbá és takarékosabbá tette a motort, amely piactól függően négy kivitelben elérhető. Mild hibrid rendszerrel 90 és 115 lóerővel, vagy elektromos komponens nélkül, 75 vagy 90 lóerősen – ez utóbbi az egyetlen, amelyet kézi helyett automata váltóval szerelnek.

Vén korára kikupálódott a legkisebb Mazda 29

Adaptív fényszóró eddig is rendelhető volt, most azonban 20 szegmensből álló mátrixos világítási rendszert is kínál az autó. Ez sebességtől függően három eltérő formájú fénycsóvával világítja meg a környezetet, illetve a korábbi kettő helyett hat fokozatban szabályozza a kanyarvilágítást.