Európában a Touareg a Volkswagen zászlóshajója, ám sok minden történt az aktuális modell öt évvel ezelőtti bevezetése óta, így a nagy szabadidőjármű fénye mára megkopott.
Ezt a csorbát hivatott kiköszörülni a tavasz végére ígért modellfrissítés, amelyről most gyári kémfotókon keresztül árult el néhány fontos részletet a Volkswagen.
Ahogy az lenni szokott, a legkevésbé fontos frissítés a leglátványosabb: elöl vízszintes fénysávot helyeztek el a hűtőmaszkon, hátul pedig a márkalogó kapott piros kivilágítást. Ez utóbbi 2023-tól engedélyezett Európában, így a kínai és észak-amerikai piacokon már régóta alkalmazott megoldást nálunk is alkalmazni fogják.
Ezzel persze nincs vége a Touareg fényjátékának: feljavították az autó mátrix-LED fényszóróit, amelyek mostantól oldalanként 19200, tehát összesen 38400 mikro-LED egységet alkalmaznak. Ezek képesek grafikákat az útra vetíteni, ilyen módon kommunikálva a külvilággal. Új keréktárcsákat is kap a modell, valamint a lökhárítók is frissülnek, méghozzá kivitelenként eltérően.
Jópofa a tetőterhelést mérő szenzor, amely a megemelkedett tömegközépponthoz igazítja a menetstabilizáló rendszer működését. Módosítják az acél- és légrugós felfüggesztések beállításait.
Az új infotainment rendszer 15 colos központi érintőképernyőt alkalmaz, és olyan funkciókat kínál, mint a sávinformációt is közlő, nagyfelbontású térképadatokkal dolgozó navigáció, a továbbfejlesztett hangvezérlést vagy az immár vezeték nélküli okostelefon-integráció. A vevők visszajelzései alapján a középső és szélső könyöklők puhább párnázatot kapnak.
A hajtásláncokról nincs információ, így azokhoz vélhetően nem nyúlnak: marad a hathengeres dízel, a szintén V6-os benzines, valamint a két teljesítményszinten elérhető plug-in hibrid. Szintén nem változik az összkerékhajtás, a nyolcfokozatú automata váltó és a pozsonyi gyártás.