Ha kilencvens évek elején tettem volna fel azt a kérdést, hogy nevezzen meg valaki egy megfizethető német sportkupét, egész biztos vagyok benne, hogy sokan az Opel Calibra nevét kiabálták volna be.
Még a 2010-es években is hatalmas rajongótáborral bírt a modell hazánkban, mára azonban kikopott az utakról, és az Opelnél azóta sem mertek ilyen merészet húzni. Megnyerő, elnyújtott, lapos külsejét a német maximalizmusnak köszönheti. Ugyanis megjelenésekor büszkén húzhatták ki magukat a szélcsatornában dolgozók, hiszen megalkották a kor legáramvonalasabb autóját, 0,26 cw-értékkel. Ráadásul a fejlesztési költségekkel is okosan bántak, hiszen az autó az akkori Vectra technikáját használta.
Az európai használtautó-oldalakon nagyon nehéz már nem széthajtott és főleg gyári állapotban hagyott darabokat találni, mert sajnos a sufnitunerek igen kedvelt példánya lett, már-már kultusszá nőtte ki magát. A Hahun egyetlen értékelhető eladó példányt találni, egy gyönyörű V6-os modellt, 2,5 millióért, a maradék kettő inkább szóra sem érdemes.
Nem mondom, akad néhány szépre csiszolt átalakítás a Mobile.de-n, de a legtöbb komédiába illő undormány, ezekből hoztunk most néhány elrettentő példát.
Galéria
2010 környékén felröppent a hír, hogy az Opel feltámasztja a Calibrát, de ebből – néhány létvényterven kívül – végül nem lett semmi. Pedig akkor még azt is megerősítette a gyártó, hogy a 2007-ben a Genfi Autószalonon bemutatott GTC tanulmány adja az inspirációt az autóhoz, az Insignia padlólemezére épülő, összkerékhajtással is elérhető lesz, az OPC-változat pedig több mint 300 lóerős motort kap.