4. szintű – azaz emberi közreműködést egyáltalán nem igénylő – autonóm parkolásra készíti fel autóit a BMW. A Valeóval közösen végzett projektet az teszi különlegessé, hogy a feladat elvégzéséhez szükséges hardver és szoftver teljes egészében az autó fedélzetén kap helyet.
Más, korábban bemutatott technológiák esetében nem csak az autókat szerelték fel speciális technológiákkal, hanem a parkolóházban is szenzorokat telepítettek.
A BMW és a Valeo ezzel szemben arra törekszik, hogy ne csak speciálisan előkészített környezetben tudjon felügyelet nélkül közlekedni az autó, ezért az infrastruktúraalapú parkolási megoldások fejlesztésével párhuzamosan abszolút önparkolásra alkalmas rendszeren is dolgoznak. Ez utóbbi a 2021-es BMW iX fedélzetén bemutatkozott informatikai modulra épül.
A projekt eredményei a tervek szerint külső felek, azaz más autógyártók számára is hozzáférhetők lesznek, azaz a kész rendszert értékesíteni fogja a Valeo.