Te is egy uncsi, minden autón látható tucatkilincsre markolsz minden nap? Mi is, és el kell szomorítsunk, az átlagautókon soha nem lesznek annyira menő kilincsek, mint amilyenek alább következnek. Pedig jó lenne…
1. Fiat Barchetta
Nem egyszerű szerkezet, olaszosan bonyolult, viszont olaszosan gyönyörű is. Így ajtót nyitni igazi élmény.
A Fiat roadstere 1995-ben debütált a piacon, és egy rövid kihagyást követően egészen 2005 júniusáig gyártották. A típus a Punto első generációjának alapjaira épült. 1747 köbcentis, dupla vezérműtengelyes benzinmotorja az első változó szelepvezérlésű erőforrás volt a Fiatnál. Teljesítménye 131 lóerő, nyomatéka 164 newtonméter, ami bőséges, hiszen az autó súlya nem haladja meg az 1056 kilót. Álló helyzetből 8,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 200 km/óra.
2. Lamborghini Miura
Ismét egy olasz a listán, méghozzá talán a Lamborghini valaha gyártott legszebb autója, a Miura. Sokak szerint egyenesen a világ legszebb autóját alkotta meg képében Marcello Gandini formatervező. Olyan apróságokra is figyeltek, mint az ajtónyitás, hiszen egy nagy, csúnya kilincs nem rondíthatott bele asz összképbe, ezért azt szépen elrejtették a szélterelők közé.
A Lamborghini V12-es motorját középen keresztbe építették be, karosszériáját könnyítették, ahol csak lehetett. A kabin mögött, keresztben elhelyezett motor 365 lóerős és 388 Nm nyomatéka van. Kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra az 1,3 tonnás Miurát, mely akár 276 km/órával is száguldhat.
3. Mazda RX7
Sokak szerint a japán sportautók egyik legszebb korszaka a ’90-es évek volt. Nem csoda, hiszen ekkoriban élte fénykorát a Toyota Supra, a Honda NSX és még számos típus. Köztük a Mazda RX-7-ese is, mely motorikusan talán mind közül a legkülönlegesebb. De nem csupán a kasztni alatt lapuló technika, hanem a formaterv is különleges, nézzük csak például, hová került a kilincs.
@esh13b this is how we open RX7 doors 😃😃😃 amazing isn’t it #rx7 #fd #tip #tutorial #foryou #fyp ♬ Sure Thing (cover version) - Tik Toker
A motortérben 1,3 literes, turbófeltöltős Wankel található, mely 255 lóerős teljesítményét 6500-as fordulaton adja le, mellé 5000-től 294 Nm nyomatéka van. Hozzá ötgangos kézi váltó és hátsókerék-hajtás csatlakozik, melyet önzáró differenciálművel tettek élvezetesebbé.
4. TVR Tuscan
Oké, akkor most készülj fel, mert ha eddig még nem hallottál róla, hogyan nyílik a Tuscan ajtaja, most dobsz egy hátast. Inkább nézd meg:
A TVR kétüléses sportautóját 1999 és 2006 között gyártották. A motortérben 4 literes, hathengeres, 360 lóerős motor dolgozik, ami elég ahhoz, hogy 3,6 másodperc alatt repítse 0-ról 100 km/órára a brit rakétát.
5. Mercedes-Benz EQS SUV
Nemrég járt nálunk a teljesen elektromos EQS, amelynek a kilincse nem egyedi megoldás (számos új modellben ilyen található), de nem lehet elmenni a mai legfőbb kilincstrend mellett. Videót is készítettünk nemrég róla, ebben látható, hogyan működik a nyitás.
@vezess.hu #mercedes #vezess #cars #car #autók #automotive #eqssuv #eqs #electriccar #ev #knightrider #suv #mercedesbenz #autoteszt #automobil #hungary #tech #cartechnology #cartech #elektromosauto #villanyauto @Mercedes-Benz ♬ Lazy Sunday - Official Sound Studio
Ha pedig kíváncsi vagy teljes EQS-tesztre, akkor erre tessék!