A döntés azután született meg, hogy a közlekedésbiztonsági hivatal (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) közölte, a rendszer nem felel meg a közlekedésbiztonsági jogszabályoknak és baleseteket okozhat. A hatóság álláspontja szerint a szoftver megengedi, hogy az általa navigált jármű átlépje a sebességhatárt, valamint törvénytelen, illetve kiszámíthatatlan módon hajtson be kereszteződésekbe, megnövelve az ütközés kockázatát.

A Tesla vitatja a közlekedésbiztonsági szervezet megállapításait, de közölte, hogy teljesíti a kérést. Ugyanakkor a cég szerint nincs tudomás arról, hogy a visszahívás által érintett járművek esetében a kifogásolt hiányosság bármilyen sérüléshez vagy halálesethez vezetett volna. A rendszert illetően összesen 18 alkalommal kérték garanciális intézkedést – áll a közleményben.

Az NHTSA több vizsgálatot is folytat a gyártó ellen az önvezető technológiája miatt.