Az Alauda Aeronautics évek óta készül arra, hogy megvalósítsa a Forma-1 légi változatát. Az ehhez fejlesztett repülő szerkezettel elvileg már tavaly megkezdődött volna a széria, de persze közbeszólt a koronavírus, a félvezetőhiány és a gazdasági válság, így mostanra készült el az Airspeeder Mk4, a villámgyors óriásdrón azon változata, amelyet már nem a talajról, hanem a fedélzetről vezet pilótája.
Elődjével több mint 350 tesztrepülést hajtottak végre, és az így szerzett tapasztalatok alapján véglegesítették a dizájnt. Ezzel párhuzamosan a paraméterek is megváltoztak. A korábbi 120 km/óra helyett háromszor ilyen gyorsan képes repülni az éles bevetésre tervezett szerkezet, ráadásul a 360 km/órát mindössze 30 másodperc alatt éri el állórajttal (de vélhetően már a levegőből).
A hatótávolság állítólag 300 kilométer. Ezt azonban nem akkumulátorral éri el a szerkezet: a fedélzeten 1000 kW (1360 LE) teljesítményű áramfejlesztőt helyeztek el, amely egyszerre tölti az akkukat és működteti a motorokat.
Hogy a környezetbarát filozófia eszménye ne sérüljön, az áramfejlesztő fenntartható forrásból előállított hidrogénnel üzemel – hogy ebből mennyit kell magával vinnie az Airspeedernek, azt nem árulták el. A felszállótömeg mindenesetre továbbra sem haladja meg az egy tonnát (pontosan 950 kg), és ebben már a pilóta is benne kell hogy legyen.
Habár a negyedik generációs Airspeedert pilóta vezeti, a rotorok állásszögét és az egyéb paramétereket mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszer igazítja a pilóta igényeihez. Így a repülő versenyautó nemcsak gyors, de állítólag nagyon mozgékony is, és pontosan irányítható.
Habár az autó kész, az éles bevetésre még várni kell egy évet: egyelőre a tesztelés fázisa következik.