Miután a BMW XM bemutatásával megjelent a plug-in hibrid hajtástechnológia az M GmbH életében, most 48 V-os mild hibridekkel folytatják a villamosítást. Az alany az X5 M Competition és ikertestvére, az X6 M Competition, amelyeket most az általános modellfrissítéshez kapcsolódóan elektromos komponensekkel – és persze egy sor további adalékkal és módosítással – tettek még vadabbá.
A 12 lóerős, 200 Nm-es villanymotort a nyolcfokozatú M Steptronic váltó házába integrálták, az egység a műfajban szokásos séma szerint indítómotorként, illetve fékenergia-visszanyerő generátorként is működik. A 48 V-os akku a motortérben helyezkedik el.
Ami érdekes, hogy a konfiguráció belső égésű komponense sem maradt változatlan: megerősítették a főtengelyt, továbbfejlesztették a turbófeltöltőket, átalakították a szívórendszert, valamint optimalizálták az olajkört.
Ezzel együtt sem változott a csúcsteljesítmény: a 625 lóerő és a 750 Nm pontosan annyi, mint eddig is volt. Sőt, a villanymotor sem növeli a rendszerteljesítményt, így aztán, bár a gázreakciók javultak, a menetdinamika sem módosult: a páros 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Csökkent viszont az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás – nagyságrendileg fél literrel, illetve 13 g/km-rel.
A környezettudatosabb viselkedéshez az általános modellfrissítéshez igazodó, új dizájn társul. A 35 mm-rel keskenyebb fényszórók immár minden esetben mátrix-LED-technológiát alkalmaznak, a hűtőmaszk fekete, a dupla vese és az alatta kialakított légbeömlők pedig együtt egy X-et rajzolnak ki. A hátsó lámpatest rajzolata az X5 M esetében módosult, az X6 M esetében nehezebb megmondani, hogy az új modellel van dolgunk.
Annál egyszerűbb a dolgunk, ha beülünk az autóba: a korábbi különálló műszeregység és központi multimédiás monitor helyébe egy közös üveglemez mögé rejtett, ívelt kijelzőpár került. A nyomógombsor, ami eddig a műszerfal közepén, a légbeömlők alatt húzódott, megszűnt: szerepét a 14,9 colos központi érintőképernyő veszi át. Ehhez kapcsolódóan a megvilágított díszléc is megjelent a műszerfal utas előtti szegmensén.
Jelentősen kibővült a vezetőtámogató rendszerek választéka: a ráfutásos ütközést elkerülő automata vészfékrendszer mostantól gyalogosokra és kerékpárosokra is reagál, illetve észleli, ha kanyarodáskor egy szemből jövő autó elé fordulnánk. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer mostantól aktívan visszatéríti az autót a sávjába.
Opcióként olyan új szolgáltatások kérhetők, mint a sebességkorlátozás automatikus betartása, a kiszálláskor közeledő járműre figyelmeztető funkció, az aktív navigációs rendszer, a jelzőlámpa-felismerés, a vészhelyzeti megállító automata, vagy a sávváltásban, illetve besorolásban segédkező asszisztens. Szintén új az immár 200 méteres nyomvonal megjegyzésére és visszakövetésére képes parkoló automata.
Kiterjesztett valóságú navigációs rendszer, head-up kijelző, valamint integrált YouTube és Bundesliga applikáció is került az autókba, illetve bevezették az ultraszélessávú okostelefonos kulcstechnológiát.
A Bundesliga alkalmazás eredetileg idén januárban debütált a BMW 7 fedélzetén, egyelőre Németországban elérhető, de idővel az egész világon képesek leszünk az (álló) BMW-nk fedélzeti képernyőjén keresztül összefoglalókat megtekinteni, elemzéseket és statisztikákat elolvasni, illetve akár élő közvetítést is nézni.