A Mitsuoka egy olyan piaci rést töm be típusaival, amely Európában egyáltalán nem létezik, és Észak-Amerikában is inkább pár évtizeddel ezelőtt volt jelen: klasszikus sport- és luxusautók arcát műtik rá modern japán tucatjárművekre.
A cég portfóliója igen széles, sőt, folyamatosan bővül – legutóbb amerikai veteránok stílusába kezdtek el öltöztetni Toyotákat és Mazdákat –, a kínálat sarokköve azonban továbbra is a Mitsuoka Viewt, amivel harminc éve az egész elkezdődött.
A Jaguar Mk II stílusát egészen ügyesen imitáló modell három generáción keresztül alig változott – akkor is csak annyit, hogy idomuljon az alapját adó Nissan Micra generációváltásaihoz.
A legfrissebb Micra azonban a jelek szerint túlságosan modern a Mitsuoka igényeihez, ezért új alapot kerestek és találtak a Toyota Yaris személyében.
Szemből nézve alapvetően csak a vezetőtámogató rendszereket kiszolgáló radarról venni észre, hogy új típusról beszélünk. Oldalról már egyértelmű a változás, hiszen a 70 mm-rel megnyújtott hossztól eltekintve változatlanok maradtak a Yaris dimenziói, ezáltal arányai.
Hátul a lépcsős hátról lemondott a cég, viszont nem is hagyták meg eredeti formátumában a fart, így kicsit gömbölyített popsit kapunk, két nagy, piros lámpával. Ennek ugyan semmi köze a Jaguar Mk II stílusához, viszont legalább a Yariséhoz sincs.
Motorikusan ugyanaz a választék, mint az alapmodell esetében: 1,0 és 1,5 literes benzinmotor, valamint 1,5 literes hibrid hajtáslánc áll rendelkezésre. A GR Yaris háromhengeres sportmotorja után viszont hiába ácsingózunk, egyrészt, mert eleve kevesebb van az autóból, mint amit a piac felvenne, másrészt mert valójában a háromajtós sportmodell csak külsőségeiben emlékeztet a Yarisra. A Mitsuoka Viewt így is nagyon drága jószág: átszámolva 8-11 millió forintnak megfelelő jent kérnek el érte.