A cégnek, akik az új kutat építették és üzemeltetik onnan jött az ötlet, hogy saját gépjárműveik folytonos tankolását saját telephelyükön tehessék meg, hiszen fuvarozással és teherszállítással is foglalkoznak.

Az új üzemanyagtöltő állomás nagy kapacitású, kizárólag kamionok tankolására alkalmas, plusz töltő fejekkel ellátott automata gyorstöltőből és a földalatti szinten két oldalról tölthető, AdBlue adalékanyag forgalmazására kiépített rendszerből áll. Az önkiszolgáló étterem hideg-meleg konyhás lesz, ahol a két- és háromfogásos menüket kínálnak majd.

Mi az AdBlue?

A dízelmotorok működésük közben a benzineseknél nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegőbe, valamint nitrogén-oxid-kibocsátásuk is jelentős. Ez utóbbi komponens csökkentésére, és a 2009-ben életbe lépő Euro 5-ös környezetvédelmi normának való megfelelés jegyében, vezették be az AdBlue-adalékanyagot. Az AUS 32 (aqueous urea solution) vagy másképp AdBlue a karbamid vizes oldata, amely a kipufogógázhoz adagolva mérsékli a kibocsátott káros gázok mennyiségét.

 

Az SCR (szelektív katalitikus redukció) technológia lényege, hogy AdBlue folyadékot vagyis karbamidoldatot fecskendeznek a kipufogógázba, mely egy speciális katalizátorba lép be. A rendszernek viszonylag magas hőmérsékletre (min. 250 °C) van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működésbe lépjen és csökkentse a károsanyag-kibocsátást – ezt városi forgalomban teljesíteni lényegesen nehezebb, emiatt induláskor a motorvezérlés segítségével a kipufogógáz hőmérsékletét különböző megoldásokkal igyekeznek gyorsan emelni, hogy az minél előbb felfűtse a katalizátort. A hő hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat.