Tavaly év végén hirdette meg az észak-amerikai motorsportszériák szervezéséért felelős szervezet, az IMSA azt a GTP (Grand Touring Prototype) géposztályt, amelyben fenntartható forrásból származó üzemanyaggal hajtott, hibrid versenyautók indulhatnak. A jövőre kiteljesedő GTP-osztályba egyelőre négy, 2024-től öt gyártó nevez autót.
Nyilvánvalóan mindannyian gőzerővel fejlesztik a maguk versenytechnológiáját, az Acura észak-amerikai versenyfelelőse, a Honda Performance Development (HPD) viszont egy lépéssel tovább ment: az Acura ARX-06 versenyautóban debütáló hajtáslánc köré egy olyan versenyautó-szerűséget építettek, ami egyrészt valamivel rugalmasabb tesztelési lehetőségeket teremt számukra, másrészt szélesebb körű publicitást szerezhet a technológiának.
Az alapot egy szériakivitelű Honda CR-V adta; az övvonaltól felfelé megtartották ennek acél önhordó karosszériáját, beleértve az üveg szélvédőt, az oldalablakokat, és még a napfénytetőt is. Ez alatt viszont egyedi építésű karbon kompozit vázszerkezetet találunk, belül acél bukókerettel megerősítve, félbevágott pillangóajtókkal szerelve, masszív aerodinamikai szerelvényekkel megbolondítva. Nem véletlenül kapta a HPD Beast, azaz szörnyeteg nevet a konstrukció.
A lényeg persze a 100% megújuló bioüzemanyaggal táplált, 2,2 literes, V6-os turbómotor köré épített, akkumulátor helyett speciális szuperkapacitású kondenzátort alkalmazó hibrid erőforrás. A műszaki adatok nem nyilvánosak, de annyi kiderül a leírásból, hogy a hibrid egységet a pilóta aktiválja, tehát átmeneti teljesítménynövelésre, illetve vélhetően rövid ideig képes lesz önmagában is hajtani az autót. Az erőátvitel hatfokozatú, szekvenciális Xtrac váltó.
A hűtőradiátorokat, illetve a hátsó felfüggesztést a Dallara IR-18 Indy versenyautóból emelték át, az első futómű és az első fékek az Acura NSX GT-3 Evo22 versenyautóból származnak.
A dizájn, beleértve a fóliázást, a Honda Automotive Development Center munkája. Az autón olyan grafikai elemeket helyeztek el, mint a Hondához kötődő versenypályák sziluettjei, vagy a hajtáslánc sematikus, felülnézeti rajza.