Két és fél évvel bevezetése után megújult a Volkswagen ID 3, a cég elektromos almárkájának első képviselője.
A frissített kiadást nem lesz nehéz felismerni, ha tudjuk, mit keressünk. Elöl optimalizálták a légbevezető nyílásokat, megnövelték a festett felületek arányát. Új a lökhárító, a szélvédő tövéből pedig eltűnt a szokásos fekete sáv, aminek következtében az első gépházfedél hosszabbnak tűnik. Ugyanezt a hatást éri el a doblemez és a gépházfedél szintbeli eltolása.
Az első kerekek körül légfüggönyt alakítottak ki, ami korlátozza a légörvények kialakulását. A hátsó lámpák első pillantásra ugyanolyanok, mint voltak, de mostantól a csomagtérajtóba ültetett elemek is világítanak, míg eddig csak dísznek voltak ott.
Az utastérben jobb minőséggel találkozunk. Kontrasztos öltésekkel varrott anyagok, 71%-ban újrahasznosított anyagból készített ajtó- és üléskárpitok, valamint teljes mértékben vegán környezet várja az utasokat. Az ügyfelek visszajelzései alapján puha tapintású, szivacsozott felületeket helyeztek el – ez amúgy meglepő fordulat, mert ezek a kompozit szerkezetek köztudomásúlag nem vagy nehezen újrahasznosíthatók. Az ajtópanelek nagyobbak, puhább tapintásúak.
A modellfrissítés során az ID 3 alapértelmezésben megkapta azt a Plug & Charge funkciót, amelynél az autó saját magát azonosítja a nyilvános töltőponton, így azonnal megkezdődhet a töltés, valamint azt az intelligens útvonaltervezőt, amely úgy ütemezi a töltési kiállásokat, hogy a lehető leggyorsabban érjünk célhoz.
Az ajánlás során az akku töltöttsége mellett az aktuális és várható forgalmi információkat is figyelembe veszi, tovább dinamikusan figyeli az útvonal mentén található töltőpontok elérhetőségét. Ezek alapján elképzelhető például, hogy inkább két megállást javasol, de azt villámtöltőnél, ahelyett, hogy egyszer töltenénk egy kisebb teljesítményű töltőponton. Ha egy állomásnál nem várható szabad töltőpont, azt meg sem jeleníti.
Az ID 3 minden fedélzeti rendszere értelemszerűen a legújabb generációs szoftvert futtatja, de a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetősége is adott. A vezető előtt 5,3 colos digitális kijelző található, ami a kormánykerékről kezelhető, míg az infotainment rendszer mostantól alapértelmezésben 12 colos érintőképernyőt alkalmaz.
A menürendszert az ügyféligények szerint dolgozták át, egyértelműbb lett a kiosztás, a töltőmenü pedig a legfelső menüszintre került. Opcióként kérhető kiterjesztett valóságú head-up kijelző, amely a szélvédőre vetíti ki a sebességet és a navigációs adatokat.
A vezetőtámogató rendszerek is frissültek. Opciós a Travel Assist, amely az adaptív tempomattal és a sávkövetéssel társítva képes arra, hogy kvázi önállóan haladjon a forgalomban, tartva a sebességet, a követési távolságot és követve a sáv vonalvezetését – ehhez egyébként nem kell kettős felfestés, elég egy vonal, így országúton is működhet.