Nem vártak tovább arra, hogy hivatalos úton rendeződjön a helyzet, így a folyamatos gyorshajtás kérdésében a helyi lakosok vették kézbe az irányítást Sződligeten, és saját 20-as táblát gyártottak a település lakó-pihenő övezetének.

Erre Kürti Gábor Dezső, a Magyar Kerékpárosklub elnöke hívta fel a figyelmet Facebook-bejegyzésében. Azt írja, a szervezet már hat éve próbált célt érni azért, hogy módosítsák a KRESZ-t, de hiába:

Kürti a saját környezetében szerzett tapasztalatok alapján arról is beszámolt, a járművezetők 70-80%-a abban a tévhitben él, hogy 30 km/óra a maximális megengedett sebesség lakó-pihenő övezetben,

holott igazából legfeljebb 20 km/órával szabad közlekedni.

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a 30 km/órás sebességet is alig tartják be, mivel – mint minden sebességhatárnál – ráhagynak pár százalékot az autósok, vagyis a 20-as zónában általában 35-45 km/órás tempóval haladnak.

A sződligetiek megoldása ugyanakkor jogszabályba ütközhet, erről már a Telex írt. A táblák kihelyezése és karbantartása ugyanis az útkezelő, jelen esetben valószínűleg a helyi önkormányzat jog- és hatáskörébe tartozik, míg a hasonló megoldásokat akár komoly büntetéssel is szankcionálhatják.

A Vezess külön cikkben is foglalkozott a lakó-pihenő övezetet jelző táblával: