A napokban jelent meg Szombathely határában, a 86-os és a 87-es főút közös szakaszánál a legújabb ún. TrafiBox, mely ugyan még nem üzemel, visszajelzések alapján többen máris késztetést éreznek arra, hogy a – még üres – traffipaxházat megrongálják, lefessék, illetve összetörjék – derült ki a 112press.hu beszámolójából.

Napokkal ezelőtt a miskolci traffipaxház jutott hasonló sorsra:

Tavasszal már sebességmérő eszköz is kerülhet a dobozba a portál értesülései szerint, ám a VÉDA-rendszer komponensének megfelelő ARH CAM-S1 berendezés csak azután kezdheti meg működését, hogy kihelyezték a sebességellenőrzésre figyelmeztető táblákat. Ez a kamera azonban nemcsak sebességet mér, de forgalomszámlálásra, rendszámfelismerésre és azzal kapcsolatos más adminisztrációs, például ellenőrzési vagy regisztrálási feladatok ellátásra is alkalmas.

Még nem is működik, máris közellenségként tekintenek a szombathelyi traffipaxra 2

Azért sem javasolják, hogy bárki hozzányúljon a TrafiBoxhoz, mert térfigyelő kamera figyeli, jelen esetben ráadásul a főút és a közeli parkoló is kamerás megfigyelés alatt áll. Az érintett szakaszon 70 km/óra a maximális megengedett sebesség, vagyis ez esetben – a 15 km/órányi objektív felelősséggel kalkulálva – hivatalosan 85 km/órás sebességtől szabnak ki közigazgatási bírságot, az alábbiak szerint:

  • 85-100 km/órás sebesség esetén 30 ezer,
  • 100-115 km/órás sebesség esetén 45 ezer,
  • 115-130 km/órás sebesség esetén 60 ezer,
  • 130-145 km/órás sebesség esetén 90 ezer,
  • 145-160 km/órás sebesség esetén 130 ezer,
  • 160-175 km/órás sebesség esetén 200 ezer,
  • míg 175 km/óránál gyorsabb sebesség esetén 300 ezer forint lesz a büntetés összege.

Hozzá kell tenni, hogy a traffipaxok esetében általában kalkulálnak némi hibahatárral, ami 100 km/órás sebesség alatt 3 km/óra, felette pedig 3%, mégsem érdemes erre bazírozni a büntetés „kicentizése” végett; célszerű inkább a szabályok betartásával vezetni.

Bár az ilyen jellegű megnyilvánulások jó része szájkarate, a 112press.hu szájbarágó videóban magyarázta el, miért (nem) kellene szétverni a szombathelyi traffipaxházat: