A Volkswagen még 2021-ben hirdette meg villamosítási stratégiáját, amelyben azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az évtized végére 70 százalékra növelje az akkumulátoros elektromos járművek részesedését a márka európai eladásaiból.

Az ennek elérését szolgáló, tisztán elektromos modelleket felsorakoztató ID almárka folyamatosan bővíti portfólióját. A napokban mutatkozott be az átdolgozott ID3 kompakt ferdehátú, az almárka alapító típusa. Szintén viszonylag új az ID Buzz, a Transporter elektromos újraértelmezése. Ezek mellett ott van még a kínálatban az ID4 / ID5 kompakt crossover páros.

Visszavágná benzines és dízelautóit a Volkswagen 1

Ami a közeljövőt illeti, várhatóan már idén márciusban bemutatkozik az ID7 középkategóriás szedán, majd az évtized derekán jöhet annak szabadidőjárműpárja. Már a célegyenesben járnak a márka megfizethető – elvileg akár 10 millió forint alá préselt áron elérhető – belépőmodelljei, az ID1 ferdehátú és az ID2 crossover.

A Volkswagen, amely 2033-ra 100%-ban elektromos márkává kíván átlényegülni Európában, alighanem elégedett a növekedés ütemével, mert Thomas Ulbrich, a márka új mobilitási üzletágának vezetője a napokban azt nyilatkozta a német Automobilwoche folyóiratnak, hogy a 2030-ra korábban megfogalmazott cél helyett immár európai összeladásainak 80 százalékát szeretné tisztán elektromos modellekkel realizálni a Volkswagen.

Visszavágná benzines és dízelautóit a Volkswagen 13

Volkswagen ID7

Ez egyben azt is jelenti, hogy a belső égésű motorral szerelt modellek eddig tervezett 30 százalékos részaránya harmadával csökken: jelenleg úgy néz ki, 2030-ra csak minden ötödik, Európában eladott Volkswagenben dolgozik majd benzin- vagy dízelmotor.

Kínában – ahol egy kifejezetten ide tervezett, három üléssoros szabadidőjármű, az ID6 színesíti a palettát –, valamint Észak-Amerikában nem változtak a tervek: itt továbbra is 50%-os elektromos penetrációval számol az évtized végére a Volkswagen.

Visszavágná benzines és dízelautóit a Volkswagen 14

Volkswagen ID6

Hogy a Volkswagen mennyire komolyan veszi az elektromos átállást, jól mutatja, hogy az ID széria bevezetését hátráltató szoftverproblémák miatt kellett távoznia a márka éléről Herbert Diess vezérigazgatónak (helyét Oliver Blume vette át tavaly szeptemberben).