Rangidős olvasóink nyilván emlékeznek a Renault Kangoo Be Bop nevű furcsaságra. A franciák hosszában megkurtították a modul egyterűt, a négyülésessé redukált utastér fölé vászontetőt feszítettek, így hozva létre valamit, ami annyira aránytalan és célszerűtlen volt, hogy az ember nem tudta levenni róla a tekintetét.
Amikor először vesszük szemügyre a Mansory tuningműhely újdonságát, a Gronos Coupé Evo C-t, automatikusan ugrik be a francia mutáns. A valóságban azonban a németek egészen más utat jártak be: ahelyett, hogy megkurtították volna a tengelytávot, hátrébb csúsztatták a B oszlopot, és elfalazták a hátsó ajtónyílást. Ezután meghosszabbították az első ajtókat, és megfordították azok nyitási irányát.
Ennek során végig ügyeltek arra, hogy alkotásuk az öngyilkos ajtók dacára az alapmodellel megegyező biztonsági színvonalat nyújtson – ha már kényelmet nem tud. Noha az első üléseket billentőmechanikával szerelték fel, a kétszemélyes hátsó sorba értelemszerűen körülményesebb bejutni – ezzel együtt a helykínálat változatlan maradt, a kidolgozottság pedig megegyezik a Mansory Gronos Evo S átépítésével, amely a közvetlen kiindulási alapot jelentette a Gronos Coupéhoz.
A Mercedes-AMG G63-ból épített Gronos Evo S (és a Coupé Evo C) 900 lóerőt és 1200 Nm-t ad le, álló helyzetből 3,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig leszabályozott 250 km/óra.
Az autót kívülről iszonyatos mennyiségű szénszálas kompozit elem borítja, a keréktárcsák 24 colosak, dizájnjukkal itt találkozhatunk először.
Egy ilyen extravagáns autón fel sem tűnik az arany-fekete átmenetes fényezés, az is biztos azonban, hogy ilyen színvilágú G-kupé nem készül több: a modellből mindössze nyolc darabot gyártanak, mindegyiket kifejezetten egyedi igények szerint.
A teljes folyamat, a tervezéstől a megvalósításig másfél évet vett igénybe; a többi hét példány nyilván gyorsabban elkészül majd, de ez az egyéni igényeken is múlik. A költségekről nem beszél a Mansory, az viszont megnyugtató, hogy mint minden típusuk, a Gronos Coupé Evo C is megrendelhető páncélozott kivitelben.