Rangidős olvasóink nyilván emlékeznek a Renault Kangoo Be Bop nevű furcsaságra. A franciák hosszában megkurtították a modul egyterűt, a négyülésessé redukált utastér fölé vászontetőt feszítettek, így hozva létre valamit, ami annyira aránytalan és célszerűtlen volt, hogy az ember nem tudta levenni róla a tekintetét.

Megdöbbentő az átműtött, kifordított Mercedes 1

Amikor először vesszük szemügyre a Mansory tuningműhely újdonságát, a Gronos Coupé Evo C-t, automatikusan ugrik be a francia mutáns. A valóságban azonban a németek egészen más utat jártak be: ahelyett, hogy megkurtították volna a tengelytávot, hátrébb csúsztatták a B oszlopot, és elfalazták a hátsó ajtónyílást. Ezután meghosszabbították az első ajtókat, és megfordították azok nyitási irányát.

Megdöbbentő az átműtött, kifordított Mercedes 63

Ennek során végig ügyeltek arra, hogy alkotásuk az öngyilkos ajtók dacára az alapmodellel megegyező biztonsági színvonalat nyújtson – ha már kényelmet nem tud. Noha az első üléseket billentőmechanikával szerelték fel, a kétszemélyes hátsó sorba értelemszerűen körülményesebb bejutni – ezzel együtt a helykínálat változatlan maradt, a kidolgozottság pedig megegyezik a Mansory Gronos Evo S átépítésével, amely a közvetlen kiindulási alapot jelentette a Gronos Coupéhoz.

Megdöbbentő az átműtött, kifordított Mercedes 64

 

A Mercedes-AMG G63-ból épített Gronos Evo S (és a Coupé Evo C) 900 lóerőt és 1200 Nm-t ad le, álló helyzetből 3,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig leszabályozott 250 km/óra.

Az autót kívülről iszonyatos mennyiségű szénszálas kompozit elem borítja, a keréktárcsák 24 colosak, dizájnjukkal itt találkozhatunk először.

Megdöbbentő az átműtött, kifordított Mercedes 65

Egy ilyen extravagáns autón fel sem tűnik az arany-fekete átmenetes fényezés, az is biztos azonban, hogy ilyen színvilágú G-kupé nem készül több: a modellből mindössze nyolc darabot gyártanak, mindegyiket kifejezetten egyedi igények szerint.

Megdöbbentő az átműtött, kifordított Mercedes 66

A teljes folyamat, a tervezéstől a megvalósításig másfél évet vett igénybe; a többi hét példány nyilván gyorsabban elkészül majd, de ez az egyéni igényeken is múlik. A költségekről nem beszél a Mansory, az viszont megnyugtató, hogy mint minden típusuk, a Gronos Coupé Evo C is megrendelhető páncélozott kivitelben.

a videó a hirdetés után indul