Álló tűzoltóautónak ütközött egy Tesla Model S február 18-án, Kaliforniában. Az amerikai I-680-as autóúton történt balesetben a Tesla sofőrje életét vesztette, míg egy másik utas megsérült. A tűzoltóautó átlósan keresztezte a sávot, hogy egy másik baleset sürgősségi mentési munkálatait védje, de a tűzoltók közül senki sem sérült meg – a baleset idején négyen ültek az autóban, viszont mindannyian be voltak kötve.

Bár a balesetet követően a hatóságok még kifejezetten azt hangoztatták, hogy a baleset oka ismeretlen, nem zárták ki annak eshetőségét, hogy a Tesla önvezetőként hirdetett vezetéssegítő rendszere, az Autopilot is közrejátszhatott benne, ahogyan azt sem vetették el, hogy a baleset kiváltó oka alkohol- vagy kábítószerhasználat is lehetett. Újabb fejleményről az ügy kapcsán az Associated Press hírügynökség számolt be, miszerint

a nyomozók a Tesla Autopilotra gyanakszanak, ezért már egy különleges műveleti egység bevonásával vizsgálják a múlt hónapban történteket.

Ezzel együtt az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) egy nagyobb volumenű vizsgálatot is folytat, miután eddig legalább tizenöt esetben fordult elő, hogy az autonóm vezetési rendszer a megkülönböztető jelzéssel rendelkező, illetve azt használó járművet nem vette észre, ezzel balesetet okozva. Februárban a szervezet 350 ezernél is több Tesla visszahívását követelte az Autopilottal kapcsolatban, ugyanis aggályok merültek fel annak kapcsán, ahogyan a technológia a kereszteződésekhez viszonyul.

A Tesla Autopilottal kapcsolatos kommunikációja a kezdetektől fogva félreérthető, ami a közelmúltban kisebb botrányt robbantott ki, miután kiderült, hogy még 2016-ban valótlan állításokat tartalmazó propagandavideót készítettek a rendszerről. Az amerikai vállalat ugyanis úgy nevezi autonómnak a rendszerét, vagy legalábbis sugallja azt, hogy közben elvárja a járművezetőktől, hogy felelősséget vállaljanak a biztonságért, és a további intézkedések részeként mindkét kezüket tartsák a kormányon, amíg az Autopilot aktív.