A burnout az abroncsok felmelegítésének durva és kíméletlen, de hatékony és látványos módja – a motorsportban az előbbin, a mindennapokban az utóbbin van a hangsúly.

Egyelőre nem tudni, a Ford melyikre helyezné a hangsúlyt azzal a fejlesztésével, aminek szabadalmi bejegyzését a napokban közölte az USA jogvédő hivatala. A leírás szerint a technológia az összkerékhajtású Mach-e elektromos crossoveren tenné lehetővé a hajtott kerekek tengelyenként egymást követő túlpörgetését: az első kerekek megfékezésekor a rendszer hátra vinné az összes hajtóerőt, majd megcserélné a tengelyenkénti funkciókat.

ezgif-5-09f96c5986

Nem tudni, hogy a Fordnak mi a célja a fejlesztéssel: elképzelhető egy kifejezetten gyorsulási vagy driftversenyekre optimalizált, elektromos Ford, de az sem kizárható, hogy közúti használatra fejlesztenek minden eddiginél sportosabb verziót. És persze mindig ott a harmadik lehetőség: nevezetesen, hogy a Ford valójában nem is akarja leprogramozni ezt a funkciót, viszont egyrészt megnehezítené versenytársai számára egy hasonló rendszer megvalósítását, másrészt a technológia megcsillantásával hírverést csapna az autó és az elektromos mobilitás körül.

Nyitóképünkön a 2020-ban bemutatott Ford Mustang Mach-E 1400 prototípus látható. A hét (!) villanymotoros versenyautó-tanulmányról részletesen olvashatsz ide kattintva.