Először tavaly nyáron merült fel a Ford európai központjában, hogy az észak-amerikai Bronco importjával hasítanának ki egy vékony szeletet abból a tortából, amin jelenleg a Land Rover Defender és a Jeep Wrangler jóformán konkurensek nélkül osztozik.

Európában is kapható lesz a legdögösebb Ford 1

Az akkori szándék mostanra konkretizálódott: bár a bevezetés dátuma továbbra sem ismert, ahogy az autóból részesülő piacokat sem nevezték meg, legalább annyit elárultak, hogy milyen kivitelben fogják „bizonyos piacokon, korlátozott példányszámban” forgalmazni a modellt.

Ezek szerint kizárólag a 2,7 literes V6-os turbómotorral szerelt Bronco lesz kapható. A 335 LE csúcsteljesítményű, 563 Nm maximális nyomatékú erőforráshoz tízfokozatú, automata sebességváltó csatlakozik. Az elektronikusan, menet közben kapcsolható felező 64,33:1 áttételt biztosít, így 2400/perc fordulatszámon 6 km/órával haladhatunk nehéz terepen.

Európában is kapható lesz a legdögösebb Ford 69

Ezt tudja a Bronco Outer Banks kivitel. Ennél is jobb terepalkalmasságot kínál a Bronco Badlands, amely zárható első differenciálművel, valamint kiiktatható első kanyarstabilizátorral segíti az előrejutást. A terepezést masszív létraváz és akár 249 mm-es rugóút támogatja. Elöl független keresztlengőkarok, hátul öt lengőkaros futómű dolgozik. A lengéscsillapítókat már az Outer Banks felszereltségnél is nagy terhelésre tervezték; a Badlands kivitel külső tartályos Bilstein egységeket kap.

Opcióként a teljes hajtáslánc alsó védőlemezekkel óvható, a motortól a váltóművön és az osztóművön át az üzemanyagtartályig. Szintén külön rendelhetők masszív acél küszöbvédő sínek, míg a fixen beépített első és hátsó vonószemek alapáron járnak. A tetőkeret nagy szakítószilárdságú acélból készült, így borulás esetén is védettek az utasok, akik normál baleseti szituációkban a szokásos hat légzsákra számíthatnak.

Európában is kapható lesz a legdögösebb Ford 70

A hajtáslánc vezérlése számos üzemmódot kínál: a közútra szánt normál, öko és sport üzemmódokon kívül külön beállítások segítik az előrejutást csúszós felületen. Kifejezetten speciális terepviszonyokra (sár, nyomvályú, homok) tervezett beállítások is aktiválhatók, illetve a Badlands kivitel két extrém üzemmódot is kínál: az egyik kis sebességű sziklamászásra, a másik épp ellenkezőleg: terepversenyzésre (Baja üzemmód) szolgál.

A terepezést egyébként is számos elektronikus funkcióval segíti a Bronco. Ilyenek az off-road tempomat (Trail Control); a laza talajon való fordulást az ívbelső kerék megfékezésével segítő, az autót a kanyarra effektíve ráfordító (és ezzel a fordulókör sugarát akár 40%-kal csökkentő) Trail Turn Assist; vagy az egypedálos vezetési rendszer, amely a gázpedál felengedésekor megfékezi a kocsit, így elősegítve a precíz manőverezést. Emellett további rendszerek akadályozzák meg a borulást, illetve a vontatmány becsóválását.

Európában is kapható lesz a legdögösebb Ford 71

A Bronco formai elemeivel és felszereltségével is kedvet csinál a terepezéshez. Az ajtók könnyen és gyorsan leszerelhetők, majd a fedélzeten tárolhatók, integrált rögzítési pontok várják a kamerákat, GPS-eket, a belső felületek tartósak és könnyen tisztíthatók. Opcióként olyan túrahangulatú extrák kérhetők, mint a neoprén üléshuzatok, az ajtókra rögzíthető belső tárolózsákok, vagy a hálós kialakítású vászontető.

Az 1960-as évek Ford Bronco típusa által ihletett, szögletes dizájn és rövid túlnyúlások nagyban segíti a terepezést; a kerékdobok emelt felső pereme nem csak az autó sarkainak az érzékeltetésére szolgál, lekötőpontokat is találunk itt. Ezek 68 kilogrammal terhelhetők, és elősegítik a tetőcsomagtartón szállított, hosszú tárgyak (pl. kenu) rögzítését.

Európában is kapható lesz a legdögösebb Ford 72

Az ajtókon kívül a keménytető is leszerelhető, és négy elemre bontva egyszerűen tárolható. A hűtőmaszk és az első lökhárító szintén leszerelhető és tartozékkatalógusból más dizájnra cserélhető; a műanyag kerékívek ütés esetén nem törnek, hanem leválnak, így könnyen és gyorsan visszaszerelhetők, vagy cserélhetők.

Az utastér tele van beépített kapaszkodókkal, a padlókonzolon kialakított vezeték nélküli telefontöltőből elvileg terepen zötykölődve, ágaskodva, dőlve sem esik ki a telefon. A műszerfal tisztára törölhető, a gumifelületű nyomógombok tömítettek.

A modern kori kommunikációs követelményeknek részletesen digitális, 8 colos műszeregységgel, valamint 12 colos központi érintőképernyővel felel meg a Bronco, a fedélzeti szoftverek vezeték nélkül frissíthetők.

Európában is kapható lesz a legdögösebb Ford 73

A terepezést 360 fokos panoráma kamerarendszer segíti, amely az off-road-üzemmódok aktiválásakor automatikusan beindul, így a vezető akár külső segítő nélkül is teljesíthet kemény terepszakaszokat (amit persze értelemszerűen nem ajánlunk, de jó tudni, hogy van ilyen lehetőség).