Olyan tágas, mint a Golf, olyan olcsó, mint a Polo: ezt ígéri frissen bemutatott újdonságáról a Volkswagen. Az ID.2all tanulmányautóval megelőlegezett szériamodell a moduláris elektromos padlólemez (MEB) új generációs, belépő szintű verziójára fog épülni, és a tervek szerint 2025-ben lép piacra.
Míg a VW jelenlegi villanyautói hátsó- vagy összkerékhajtásúak, az MEB Entry platform nagy újdonsága az elsőkerék-hajtás. Az ID.2all szériaváltozata is így kerül majd piacra: egy darab villanymotorja 166 kW (226 LE) csúcsteljesítményre lesz képes, amivel nem egészen 7 mp alatt gyorsul majd 100 km/órára. A végsebesség 160 km/óra. A WLTP szabvány szerinti átlagos hatótávolság eléri a 450 kilométert. Otthon 11 kW-tal tölthető az autó, de gyorstöltésre is lesz lehetőség: ekkor 20 perc alatt 80%-ig tölthető az akkucsomag.
Tényleg nem lesz többé Golf?!
Ami cikkünk nyitó felvetését illeti, azaz hogy az ID.2all érkezésével búcsút int a Golf, arról konkrét hivatalos nyilatkozat még nem született, a cég vezető tisztségviselői azonban több interjúban is utaltak már arra, hogy a most futó, 2019-ben bemutatott Golf lehet a legendás széria utolsó képviselője, illetve Észak-Amerikában már be is szüntették a modell forgalmazását. Ha tehát az ID.2all érkezésekor forgalomban lesz is a Golf, idővel vélhetően az ID.3-mal közösen veszik át a kategóriateremtő kompakt ferdehátú helyét a portfólióban.
VW ID.2all | VW ID.3 | VW Golf | ||
Hosszúság | (mm) | 4050 | 4261 | 4284 |
Szélesség | (mm) | 1812 | 1809 | 1789 |
Magasság | (mm) | 1530 | 1552 | 1456 |
Tengelytáv | (mm) | 2600 | 2765 | 2636 |
Csomagtartó | (l) | 490-1330 | 385 | 380-1237 |
A csomagtartó ajtaját felnyitva azonnal kiderül, miért jó, hogy a Volkswagen előre vitte a motort: valószínűtlenül mély üreg lapul a padló alatt, illetve a hátsó üléspad alatt is van egy 50 literes rekesz, amelyet a töltőkábel és a kötelező tartozékok elhelyezésére szántak. A csomagtartó alaphelyzetben 490 literes, ebből 440-et kapunk a padló fölött. Az osztott üléseket előredöntve 1330 literig bővíthető a raktér, az utasülés támláját ledöntve 220 centiméter hosszú tárgyakat szállíthatunk.
A prototípus a márka friss formanyelvét előlegezi meg, amely újraértelmezett formában használja fel a Volkswagen tradicionális stíluselemeit: a jellegzetes ívű C oszlopot, valamint az attól a szélvédő tövéig futó, egyenes vonalat. A hátsó tetőoszlop dinamikusabb, feszesebb kivitelben debütál, előremutató megvalósítása erőteljes kiállással, optikai stabilitással vértezi fel a modellt. Érdekesség, hogy a karaktervonalat az aranymetszés szabályai szerint helyezték el a karosszérián; ezzel megint csak a Golf példáját követi az autó.
Elöl és hátul egyaránt faltól falig húzódnak a fényforrások, amelyek nem átlagos lámpák: a Volkswagen ígérete szerint a kis villanyautó megkapja az IQ.LIGHT adaptív mátrix-LED-technológiát.
Az utastérben is számos újdonság vár: a 12,9 colos érintőképernyő új menüstruktúrát kap, a klímavezérlés különköltözik, a hangerő szabályozására a műszerfal közepén elhelyezett görgő szolgál. A digitális műszeregység 10,9 colos. Rengeteg USB-töltőcsatlakozót találunk az autóban, az első ülések hátoldalán a telefon mágneses rögzítésére és indukciós töltésére egyaránt alkalmas egységeket alakítanak ki. 230 V-os hálózati csatlakozó is lesz az autóban.
A 2025-ben érkező ID.2all mellett további kilenc, tisztán elektromos típust fejleszt és mutat be a Volkswagen a következő három és fél évben. Még idén érkezik a megújult ID.3, a nyújtott tengelytávú ID.Buzz, valamint az ID.7 szedán. 2026-ban kompakt szabadidőjárművel bővít a cég.
A dolgok jelenlegi állása szerint az ID.2all lesz a Volkswagen legolcsóbb villanyautója; a cég 25 ezer euró (kb. 10 millió Ft) alatt kívánja tartani a belépő árat. Továbbra is tervben van azonban egy még olcsóbb villanyautó, amit akár 20 ezer euró (8 millió Ft) körüli áron kínálnának. A cég mindezzel túl fogja teljesíteni eredeti vállalását, és eladásainak 70 százaléka helyett a négyötödét (80%) tehetik majd ki a villanyautók.