Olyan tágas, mint a Golf, olyan olcsó, mint a Polo: ezt ígéri frissen bemutatott újdonságáról a Volkswagen. Az ID.2all tanulmányautóval megelőlegezett szériamodell a moduláris elektromos padlólemez (MEB) új generációs, belépő szintű verziójára fog épülni, és a tervek szerint 2025-ben lép piacra.

Búcsúzik a VW Golf, ez jön helyette! 1

Míg a VW jelenlegi villanyautói hátsó- vagy összkerékhajtásúak, az MEB Entry platform nagy újdonsága az elsőkerék-hajtás. Az ID.2all szériaváltozata is így kerül majd piacra: egy darab villanymotorja 166 kW (226 LE) csúcsteljesítményre lesz képes, amivel nem egészen 7 mp alatt gyorsul majd 100 km/órára. A végsebesség 160 km/óra. A WLTP szabvány szerinti átlagos hatótávolság eléri a 450 kilométert. Otthon 11 kW-tal tölthető az autó, de gyorstöltésre is lesz lehetőség: ekkor 20 perc alatt 80%-ig tölthető az akkucsomag.

Búcsúzik a VW Golf, ez jön helyette! 33
Búcsúzik a VW Golf, ez jön helyette! 34

Tényleg nem lesz többé Golf?!

Ami cikkünk nyitó felvetését illeti, azaz hogy az ID.2all érkezésével búcsút int a Golf, arról konkrét hivatalos nyilatkozat még nem született, a cég vezető tisztségviselői azonban több interjúban is utaltak már arra, hogy a most futó, 2019-ben bemutatott Golf lehet a legendás széria utolsó képviselője, illetve Észak-Amerikában már be is szüntették a modell forgalmazását. Ha tehát az ID.2all érkezésekor forgalomban lesz is a Golf, idővel vélhetően az ID.3-mal közösen veszik át a kategóriateremtő kompakt ferdehátú helyét a portfólióban.

    VW ID.2all VW ID.3 VW Golf
Hosszúság (mm) 4050 4261 4284
Szélesség (mm) 1812 1809 1789
Magasság (mm) 1530 1552 1456
Tengelytáv (mm) 2600 2765 2636
Csomagtartó (l) 490-1330 385 380-1237

Búcsúzik a VW Golf, ez jön helyette! 35

A csomagtartó ajtaját felnyitva azonnal kiderül, miért jó, hogy a Volkswagen előre vitte a motort: valószínűtlenül mély üreg lapul a padló alatt, illetve a hátsó üléspad alatt is van egy 50 literes rekesz, amelyet a töltőkábel és a kötelező tartozékok elhelyezésére szántak. A csomagtartó alaphelyzetben 490 literes, ebből 440-et kapunk a padló fölött. Az osztott üléseket előredöntve 1330 literig bővíthető a raktér, az utasülés támláját ledöntve 220 centiméter hosszú tárgyakat szállíthatunk.

Búcsúzik a VW Golf, ez jön helyette! 36

A prototípus a márka friss formanyelvét előlegezi meg, amely újraértelmezett formában használja fel a Volkswagen tradicionális stíluselemeit: a jellegzetes ívű C oszlopot, valamint az attól a szélvédő tövéig futó, egyenes vonalat. A hátsó tetőoszlop dinamikusabb, feszesebb kivitelben debütál, előremutató megvalósítása erőteljes kiállással, optikai stabilitással vértezi fel a modellt. Érdekesség, hogy a karaktervonalat az aranymetszés szabályai szerint helyezték el a karosszérián; ezzel megint csak a Golf példáját követi az autó.

Búcsúzik a VW Golf, ez jön helyette! 37

Elöl és hátul egyaránt faltól falig húzódnak a fényforrások, amelyek nem átlagos lámpák: a Volkswagen ígérete szerint a kis villanyautó megkapja az IQ.LIGHT adaptív mátrix-LED-technológiát.

Az utastérben is számos újdonság vár: a 12,9 colos érintőképernyő új menüstruktúrát kap, a klímavezérlés különköltözik, a hangerő szabályozására a műszerfal közepén elhelyezett görgő szolgál. A digitális műszeregység 10,9 colos. Rengeteg USB-töltőcsatlakozót találunk az autóban, az első ülések hátoldalán a telefon mágneses rögzítésére és indukciós töltésére egyaránt alkalmas egységeket alakítanak ki. 230 V-os hálózati csatlakozó is lesz az autóban.

Búcsúzik a VW Golf, ez jön helyette! 38

A 2025-ben érkező ID.2all mellett további kilenc, tisztán elektromos típust fejleszt és mutat be a Volkswagen a következő három és fél évben. Még idén érkezik a megújult ID.3, a nyújtott tengelytávú ID.Buzz, valamint az ID.7 szedán. 2026-ban kompakt szabadidőjárművel bővít a cég.

A dolgok jelenlegi állása szerint az ID.2all lesz a Volkswagen legolcsóbb villanyautója; a cég 25 ezer euró (kb. 10 millió Ft) alatt kívánja tartani a belépő árat. Továbbra is tervben van azonban egy még olcsóbb villanyautó, amit akár 20 ezer euró (8 millió Ft) körüli áron kínálnának. A cég mindezzel túl fogja teljesíteni eredeti vállalását, és eladásainak 70 százaléka helyett a négyötödét (80%) tehetik majd ki a villanyautók.

Búcsúzik a VW Golf, ez jön helyette! 39
Búcsúzik a VW Golf, ez jön helyette! 40