A skandináv télben tesztköreiket futó, álcázott prototípusokról készített felvételekkel előlegezi meg új nagy szabadidőjárművének érkezését az Audi. A Q6 e-tron a márka szokásaihoz híven klasszikus szabadidőjármű-formátumban, valamint Sportback karosszériával egyaránt elérhető lesz.

Nem volt még ilyen Audi 1

A Q4 e-tron és a Q8 e-tron közé besoroló modell az első annak a több mint tíz tisztán elektromos újdonságnak a sorában, amelyeket 2025-ig bezárólag bevezet az Audi.

Az álcafólia hatékonyan maszkolja a leendő autó vonalait és arányait, ugyanakkor látni engedi a fényszórókat, amelyek pixeles kialakítású LED-es szerkezetet kapnak. A távolsági világításról lejjebb ültetett fényforrások gondoskodnak; ezek a prototípusokon félig a kerékívekre simulva helyezkednek el.

Nem volt még ilyen Audi 17

A Q6 e-tron elsőként alkalmazza a VW-csoport prémium elektromos platformját (PPE). A technológiai platform 800 V-os elektromos hálózatával, új fejlesztésű elektronikai rendszerével, nagy teljesítményű, kiemelkedő hatásfokú villanymotorjaival, valamint innovatív akkumulátor- és töltőrendszerével az elektromobilitás új korszakát vezeti be a márkánál – a körülményes gyári megfogalmazás magyarul annyit jelent, hogy a korábbiaknál is nagyobb teljesítményű gyorstöltésre, gazdaságosabb energiafelhasználásra, nagyobb hatótávolságokra számíthatunk.

Nem volt még ilyen Audi 18

A Q6 e-tron széria gyártása az előzetes tervek szerint 2023 második félévében veszi kezdetét Ingolstadtban, ahol nagyban zajlik az elektromos átállás, miután idén befejeződik a belső égésű motorok gyártása.