Háromdimenziós videojelek alapján tájékozódó mesterséges intelligencia vezérli azt a robotkart, amelyet a Hyundai-csoport mutatott be.
A technológia a fizikai és időjárási körülményektől függetlenül képes a feladatsor végrehajtására; a Hyundai szerint a szűk hely sem okoz gondot számára, így ideális megoldás lehet például automatizált parkolóházakban, ahol az autó önvezető vezérlésre vagy az épület infrastruktúrája ember beavatkozása nélkül juttatja el a kijelölt parkolóhelyre a gépkocsit – a Hyundai robotkarja pedig gondoskodhat a töltéséről.
A technológia érzékeli, amint megállt a közelében egy autó. Jelet ad a gépkocsinak, hogy az nyissa ki a töltőfedelet, majd fent említett optikai szenzorai segítségével megkeresi a csatlakozót, majd megragadja és az aljzatba illeszti a töltőfejet.
Napjaink töltőtechnológiája, illetve az elektromos járművek viszonylag szerény piaci penetrációja mellett feleslegesnek tűnhet a megoldás, ám fontos eszköze lehet annak, hogy a jövőben nagyságrendekkel gyorsabban tölthessük autónkat: a nagy töltőáram átviteléhez ugyanis a jelenleginél jóval vastagabb kábelre lesz szükség, ez pedig idővel súlya és nehézkes kezelhetősége miatt kényelmetlenné teheti a töltési folyamatot a hús-vér emberek számára.
Az ACR (automatic charging robot) víz- és porzáró kialakítást kapott, így akár a szabad ég alatt is biztonsággal üzemeltethető. Szintén ezt segíti elő a robot akadályérzékelő lézerszenzora, amely nem engedi, hogy a mozgó kar sérülést vagy kárt okozzon. Alább videón nézheted meg a működését.