Februárban 11,5 százalékkal 802 ezerre nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unóban. A növekedés azonban csak a félvezetőhiány miatt az előző évben kialakult alacsony bázishoz képest nagy, januárban is 11,3 százalékos volt a növekedés. Az év első két hónapjában forgalomba helyezett közel 1,6 millió személyautó 11,4 százalékkal haladja megy az egy évvel korábbi bázist.
A nagyobb nemzeti piacok közül Spanyolországban az év első két hónapjában 32,1 százalékos volt a növekedés, Olaszországban pedig 18,2 százalékos. Franciaországban 9,1 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba, Németországban mindössze 0,2 százalékkal többet.
Februárban a teljesen elektromos autók (BEV) forgalomba helyezése 39,7 százalékkal 97,3 ezerre nőtt az egy évvel korábbihoz képest, így a kategória 12,1 százalékos piaci részesedést ért el a 2022 februári 9,7 százalékkal szemben. A hibrid autók forgalomba helyezése is erőteljesen, 22,3 százalékkal 204,8 ezerre nőtt, ami 25,5 százalékos részesedésnek felel meg, míg egy évvel korábban az újonnan forgalomba helyezett autók 23,3 százaléka volt hibrid.
A teljesen elektromos autók Csehország (-3,2 százalék) és Szlovákia (-28,2 százalék) kivételével a régió valamennyi piacán nagy növekedést értek el, beleértve a három legnagyobb piacot is: Németországban 14,7, Franciaországban 45,7, Hollandiában 88,9 százalékost.
A hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid autók forgalomba helyezése 7,4 százalékkal 57,5 ezerre csökkent, ami elsősorban a német piacon megszűnt támogatásnak tudható be. Németországban 44,8 százalékos volt a csökkenés.
Magyarországon 9747 autót helyeztek forgalomba a 2022 februári 9448 után.