Februárban 11,5 százalékkal 802 ezerre nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unóban. A növekedés azonban csak a félvezetőhiány miatt az előző évben kialakult alacsony bázishoz képest nagy, januárban is 11,3 százalékos volt a növekedés. Az év első két hónapjában forgalomba helyezett közel 1,6 millió személyautó 11,4 százalékkal haladja megy az egy évvel korábbi bázist.

A nagyobb nemzeti piacok közül Spanyolországban az év első két hónapjában 32,1 százalékos volt a növekedés, Olaszországban pedig 18,2 százalékos. Franciaországban 9,1 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba, Németországban mindössze 0,2 százalékkal többet.

Februárban a teljesen elektromos autók (BEV) forgalomba helyezése 39,7 százalékkal 97,3 ezerre nőtt az egy évvel korábbihoz képest, így a kategória 12,1 százalékos piaci részesedést ért el a 2022 februári 9,7 százalékkal szemben. A hibrid autók forgalomba helyezése is erőteljesen, 22,3 százalékkal 204,8 ezerre nőtt, ami 25,5 százalékos részesedésnek felel meg, míg egy évvel korábban az újonnan forgalomba helyezett autók 23,3 százaléka volt hibrid.

Jóval több autó fogyott az EU-ban, mint tavaly 1

A teljesen elektromos autók Csehország (-3,2 százalék) és Szlovákia (-28,2 százalék) kivételével a régió valamennyi piacán nagy növekedést értek el, beleértve a három legnagyobb piacot is: Németországban 14,7, Franciaországban 45,7, Hollandiában 88,9 százalékost.

A hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid autók forgalomba helyezése 7,4 százalékkal 57,5 ezerre csökkent, ami elsősorban a német piacon megszűnt támogatásnak tudható be. Németországban 44,8 százalékos volt a csökkenés.

Magyarországon 9747 autót helyeztek forgalomba a 2022 februári 9448 után.