Úgy tűnik, reneszánszukat élik a kockaautók: a BMW XM és a Tesla Cybertruck után a Kia is ráfordult erre az útra. A napokban bemutatott, sorozatgyártása kész EV9 után most egy újabb Kia: az EV5 Concept kapott hasonló dizájnt.
Az elnevezés azt sugallja, hogy az újonc – amelynek egyelőre látványos előtanulmányát ismerhettük meg – jóval kisebb lesz az EV9-esnél, pontos mértéke azonban egyelőre nem ismert. A logika azt diktálná, hogy az EV5 nem az EV6 praktikusabb, robusztusabb párja lesz, hanem annál is kisebb modell – ilyenformán leginkább a Kia Soul testi és lelki utódmodelljének volna tekinthető.
A fotókat megnézve azonban kiderül, hogy az autó komoly méretű csomagtartóval rendelkezik, sőt, még egy extra üléspadot és asztalkát is kibonthatunk a padlójából. Ezek alapján mégis inkább tágas, ha nem is elegáns kompakt szabadidőjárműként érkezhet az EV5.
Az értelmezést bonyolítja, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint a modell szériaverzióját, amely még az idén piacra lép, kifejezetten Kínába szánták, exportjáról még nem döntött a Kia, így elképzelhető, hogy csalóka a látvány, és mégsem olyan fényes a helykínálat.
Akár így, akár úgy, az autó remekül szemlélteti a tisztán elektromos padlólemezben rejlő helykihasználási lehetőségeket. A B-oszlop nélküli, szekrényajtós utastérben négy egyforma ülést helyeztek el, amelyek mindegyike 90 fokban kifordítható az ajtónyílásba.
Az alábbi fotón látható asztalka nem azonos azzal, amit a csomagtartóból nyithatunk ki, de a hasonló texturájú asztallap arra enged következtetni, hogy igenis a csomagtérpadló egy darabját használhatjuk tábori étkezőként.
A tetőlemez átlátszó napelemek alkotják, így a panel egyszerre szolgál a térérzetet javítására és áramtermelésre. Az egyéb beltéri szerelvények és felületek fenntartható, illetve újrahasznosított forrásból (pl. hínárkivonatból, illetve feldolgozott PET-palackokból) készültek.