A BMW debreceni üzeme az autógyártó első olyan létesítménye, amelyet 100%-ban virtuálisan terveznek és validálnak. A gyárnak még a falai sem állnak, a termelés pedig majd csak 2025-ben fog beindulni, ám az NVIDIA Omniverse platform jóvoltából a gyártósorok gyakorlatilag készen állnak a termelésre, már „csak” telepíteni kell őket.

A digitális felület lehetővé teszi egy komplett térbeli konstrukció létrehozását és megvalósítását a metaverzumban. A rendszer több egyszerű tervezőprogramnál: abban ugyanis arra is lehetőség nyílik, hogy a fejlesztők „beindítsák” a gyártósort, megvizsgálják termelési hatásfokát, és már azelőtt azonosítsák és kiküszöböljék az esetleges problémákat, hogy akár egy csavart a helyére tettek volna a helyszínen.

Megkezdte a termelést a debreceni BMW-gyár 1

A BMW a jövőben teljes globális gyártóhálózatára kiterjeszti az Nvidia Omniverse rendszerét, amitől a költségek, a telepítési idő és a minőségi problémák jelentős csökkenését várják.

A virtuális gyárépítéshez szükséges platform adatokkal történő feltöltését 2020 elején, azaz három éve kezdte el a BMW. Ekkor szisztematikusan beszkennelték a BMW összes már létező jármű- és motorgyárát. Több mint 7 millió négyzetméternyi fedett és több mint kétszer ennyi szabadtéri hasznos területről készítettek térbeli másolatot, hogy lehetővé tegyék a későbbi digitális tervezést. Az adatbázis bármikor kiegészíthető az infrastruktúra újonnan létrehozott vagy módosított elemeinek beolvasásával.

A mintegy 1,4 négyzetkilométeres debreceni iGyárban a BMW új elektromos típusa, a Neue Klasse készül majd. Az NVIDIA Omniverse nemcsak a kezdeti tervezést és optimalizálást gyorsítja fel, de az üzem későbbi módosítását, bővítését is rugalmasabbá teszi. Így a gyártás villámgyorsan alkalmazkodhat a piaci és beszállítói adottságok változásaihoz, a hibajelenségek helye és oka pedig pillanatokon belül azonosítható, vagy akár előre is jelezhető.