„Ne aggódjanak, ezzel nem ér véget a Camaro története!” – ígérte Scott Bell, a Chevrolet globális tevékenységekért felelős alelnöke közvetlenül azután, hogy elmondta: egyelőre nem nyilatkoznak arról, hogy mikor és hogyan kap utódmodellt a legendás sportautó hatodik generációja, amely valamivel több mint nyolcévnyi forgalmazás után (a modell 2015 végétől kapható), 2024 januárjában megy nyugdíjba.
A Camaro 1966 szeptemberében debütált, gyors reakcióként a Ford Mustang elsöprő, váratlan népszerűségére. Habár csak három éven át gyártották, ma ennek az első generációnak a hatása a legerősebb: ennek a dizájnja ihlette a 2010-ben bemutatott, ötödik szériát, amely (talán ez is a formai örökséggel járt) viszonylag gyorsan, hat év után átadta a stafétát a ma is gyártott típusnak.
Ez a két utolsó generáció hivatalosan is elérhető volt Európában, ahol összesen nem egészen 12 ezer darabot adtak el belőlük.
Most, az utolsó évre egy végső gyűjtői kivitelt (Final Collectors’ Edition) készít a Camaróból a Chevrolet. Ennek részletei egyelőre nem ismertek, az előzetes illusztrációkból azonban annyi kiderül, hogy ZL1 kivitelű autóról lesz szó. A Camaróból az első generáció óta létezik ZL1-es modellváltozat: akkor egy gyorsulási versenyzésre kifejlesztett, szélsőségesen nagy teljesítményű variánst jelölt a kód; később az extrém erő megmaradt, amit viszont közúton aknázott ki az autó. A jelenlegi Camaro ZL1 alapjaira készült el minden idők leggyorsabb Camarója, míg a Hennessey 1000 lóerős szörnyet – pontosabban Ördögűzőt – épített a modellből.
További részleteket késő tavaszra ígér a gyár; ekkorra talán az is kiderül, kerítenek-e utódot, amely 2024-től a Camaro nevet viselje, és ha igen, benzinmotoros sportautó lesz-e, vagy esetleg egy tisztán elektromos, sportos crossover, mint a Ford Mustang Mach-E…