Könnyű abba a hibába esni, hogy vadonatúj autónak hisszük a március végén bemutatkozó Hyundai Sonatát: a szedán minden eddiginél dinamikusabb orrkialakítást, lendületes hátsót és előremutató vezetői környezetet vonultat fel.

Radikális modellfrissítést kapott a Hyundai Sonata 1

A leglátványosabb újdonság a teljesen átszabott homlokzat. A mélyre húzott orron rejtett fényszórók és a karosszéria teljes szélességében húzódó fénysáv (amit egybefüggő horizontnak nevez a márka) teremt futurisztikus, sportautós hangulatot. Ha közvetlenül összevetjük a 2020-ban bevezetett, eredeti modellel, jól látható, hogy tényleg csak az orr változott, a motorházfedél és a kerékdobok nem vagy csak minimálisan, a hatás ennek ellenére drámai.

Radikális modellfrissítést kapott a Hyundai Sonata 43
Radikális modellfrissítést kapott a Hyundai Sonata 44

Hátul megint csak a faltól falig LED-csík az újdonság, illetve méretes betét tölti ki a korábban fényezett hátfalat.

Radikális modellfrissítést kapott a Hyundai Sonata 45

Fent az eredeti, lent a megújult Hyundai Sonata

Az utastérben kettő azonos méretű, közös üvegpanel mögé rejtett kijelző váltja a korábbi vezetői környezetet. Mindkét monitor 12,3 colos, alattuk érintésérzékeny klímavezérlő elem és a márka hitvallásával összecsengő, klasszikus nyomógombsor található.

Radikális modellfrissítést kapott a Hyundai Sonata 46

A váltókar a padlókonzolról a kormányoszlopra költözött, a középső könyöklőt a vezető oldalán meghosszabbították, így a csuklóját is meg tudja támasztani. A praktikumot tágas tárolórekeszek javítják.

A modell világpremierjére a március 30-án induló szöuli autószalonon kerül sor, az esetleges műszaki változásokról ekkor tájékozódhatunk.

Radikális modellfrissítést kapott a Hyundai Sonata 47