Hosszas tesztprogramját dokumentáló, gyári kémfotókon mutatta be hamarosan színre lépő elektromos szedánja, a BMW i5 prototípusát a BMW.
A tesztjárművek tizenhárom hónapja lábon jutottak el Münchenből az észak-svédországi Arjeplogba – akkor még masszív, kiegészítő műanyag idomokat is magában foglaló álcázással, utólag felszerelt szükségfényszórókkal tették meg a háromezer kilométeres utat.
Menet közben próbára tették a hajtáslánc – a villanymotorok, a vezérlés, a nagyfeszültségű akkumulátor –, valamint a hűtési és fűtési rendszerek huzamos működését. Az ötödik generációs BMW eDrive technológia továbbfejlesztett formában teljesít szolgálatot a BMW i5-ben, így a mérnököknek még inkább kiélezett akkuvezérlési és töltési rendszereket kellett validálniuk.
A skandináv télben aztán a futómű, a kormánymű, a fékrendszer, valamint a menetstabilizáló rendszerek beállításait próbálgatták. A nyári és őszi időszakra hazaköltözött a tesztprogram Bajorországba, ahol a teljesítményleadást, a futóműbeállításokat és az akusztikai jellemzőket vizsgálták. Végül 2023 februárjában ismét egy svédországi kör következett, ahol már a rendszerek végső finomhangolására került sor.
A gyár március derekán tett bejelentése szerint a modell gyártása idén áprilisban veszi kezdetét a BMW iX és i7 modellek oldalán, a vállalat dingolfingi üzemében. A hivatalos világpremierre idén októberben kerül sor.