Ellentétek egysége: így nevezi új formai filozófiáját a Kia. Tökéletes példa erre az EV9, amely drabális kocka, mégis 0,28 a közegellenállási együtthatója, köszönhetően a szélcsatornában optimalizált részleteknek: a 3D-s kialakítású, helyenként homorú, másutt domború fenéklemez-burkolatnak, az első lökhárítóban kialakított légfüggönyöknek, a hosszú, egyenes tetővonalnak és az olyan apróságoknak, mint a síkba süllyedő kilincsek vagy a digitális külső visszapillantó tükör.
Az EV6-nál is alkalmazott e-GMP padlólemezt innovatív – különösen masszív B oszlopot és küszöböket eredményező – biztonsági vázszerkezettel társító EV9 impozáns méretekkel bír: 5010 mm hosszú, 1980 mm széles, magassága 1755, tengelytávja pedig 3100 mm. Az oldalfal domborítása mélyre húzza az optikai övvonalat, ami kiemelkedően szellős utastér érzetét kelti; ezt erősítik a nagy méretű üvegfelületek is. Az ugyancsak áramvonalas felületű kerekek 19-21 colosak lehetnek, bőven kitöltik a masszív kerékívek alatti teret.
A legfeltűnőbb külső stíluselem mindazonáltal az orr fényjátéka: a függőlegesen elrendezett LED-es fényszórók között az orrpajzs felülete alá rejtett pixelfények rajzolnak ki különböző mintákat. Hogy miket, az csak a tulajdonoson múlik, mert a fényprogram vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető, így új mintázatokat is le lehet majd tölteni.
A Kia EV9 újdonsága, hogy nem csak a meglévő rendszerek szoftvereit frissíthetjük majd OTA kapcsolaton keresztül, hanem új funkciókat is telepíthetünk (ingyen vagy pénzért) a későbbiekben. Az egyik ilyen funkcionalitás a 3. szintű önvezető képesség lesz, amellyel akár kéz nélkül is közlekedhetünk majd az autópályán, miközben például a hatalmas multimédiás kijelzőn videótartalmakat nézünk.
Ennek a tudásnak elvileg csak a sportos GT-Line lesz a birtokában: azt ugyanis a közeljövőben tizenöt szenzorból (köztük két lézeres érzékelőből) álló környezetfigyelő arzenállal fogják felszerelni, hogy ahol a jogi környezet lehetővé teszi, azonnal aktiválható legyen az autonóm funkció.
Az első ülések pihenőpozícióba állíthatók – ez nem újdonság a Hyundai-csoport villanyautóinál –, a második sor pedig négyféle különböző konfigurációban kérhető. Van háromszemélyes üléspad, illetve háromféle kétüléses konfiguráció: a normál ülések mellett kérhetők az első ülések komfortfunkcióit másoló fekvőülések, vagy olyan fotelek, amelyek 180 fokban hátraforgathatók. A harmadik üléssoron nincs ilyen trükk, ott pohártartóknak és USB-töltő aljzatoknak örülhetnek az utasok.
A fenntarthatóságra nagy hangsúlyt fektet a Kia. Az EV9-cel elindultak a bőrmentes utasterek felé vezető úton, az állati eredetű kárpitozás helyett újrahasznosított műanyagból előállított szövet vagy bioanyagokból (pl. cukornád) készített szintetikus bőr rendelhető. A Kia mostantól elvi kérdést csinál abból, hogy minden autójában meghatározott mennyiségű újrahasznosított anyagot használjon fel – a 2030-ra kitűzött cél 20%. Addig is a természet színeit idéző külső és belső színekben gyönyörködhetünk.
A hajtáslánckínálat a szokásos opciókat hozza: hátsókerék-hajtás kis (76,1 kWh) és nagy (99,8 kWh) akkuval, valamint összkerékhajtás nagy akkuval. A legjobb hatótávolságot értelemszerűen a középső opció nyújtja 541 km-t meghaladó WLTP-norma szerinti értékkel. Az elektromos hálózat 800 V-os, így különösen gyorsan tölthető: 15 perc alatt akár 239 kilométerre elegendő energiát vehetünk magunkhoz. Itt is lehet külső fogyasztót táplálni az akkuról, legfeljebb 3,68 kW összteljesítményig terhelhető a rendszer.
A nagy akkus, hátsókerék-hajtású modell villanymotorja maximálisan 150 kW (204 LE) teljesítményt és 350 Nm forgatónyomatékot ad le, álló helyzetből 9,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A kisebb akkuhoz erősebb villanymotor társul: a 160 kW-os (218 LE), 350 Nm-es egységnek 8,2 mp is elég a 100 km/óra eléréséhez.
A csúcsmodell két villanymotorja együtt 283 kilowattot (385 LE) és 600 Nm-t ad le, ami 6,0 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé. A már említett online funkcióáruházból később nyomatéknövelő csomagot is vásárolhatunk ehhez a típushoz: ekkor már 700 Nm áll majd rendelkezésünkre, ami 5,3 másodpercre csökkenti a sztenderd gyorsulás idejét.
Ebben a digitális áruházban lesz megtalálható a parkolórobot-funkció, amely vezető nélkül is képes leparkolni a nagy Kiát. Alapfelszerelés lesz ellenben egy sor más biztonsági célú vezetőtámogató rendszer, a kezdetektől elérhető a kormány elengedése nélkül működő, 2. szintű félautonóm vezetési funkció, illetve az EV9 az első Kia, amelyet okostelefonról is nyithatunk.