A Hyundai Kona N után újabb crossovert vesz kezelésbe a Hyundai sportrészlege. A választás meglepő, de logikus: megépítik az Ioniq 5 akkumulátoros elektromos modell nagy teljesítményű változatát. A pontos adatokról még hallgat a gyár, viszont közzétettek néhány fotót és videót a prototípus észak-európai teszteléséről.

Sportverzió készül az elektromos szabadidőjárműből 1

Az Ioniq 5 N nem csupán az első elektromos N modell lesz, de az első összkerékhajtású is: a rendszert ráadásul az i20 N WRC Rally 1 versenyautóval szerzett tapasztalatok alapján állították be.

Nézd meg a Hyundai Ioniq 5 N téli tesztjéről készített videót:

a videó a hirdetés után indul

Két technológia mindenesetre rendelkezésre fog állni az Ioniq 5 N fedélzetén: az egyik az N drift-optimalizálás, amely a nyomaték mértékét és tengelyek közötti elosztását, a felfüggesztés feszességét, a kormányerőt és az elektronikus részlegesen önzáró differenciálmű (e-LSD) működését úgy hangolja, hogy minél élvezetesebben driftelhessünk, akár előzetes tapasztalat nélkül.

Sportverzió készül az elektromos szabadidőjárműből 79

A másik az N nyomatékelosztás, ami az e-LSD rendszerrel közreműködve minden kerékre optimális mértékű hajtóerőt juttat, annak érdekében, hogy folyamatosan maximális erőt tudjon átvinni a talajra.

Sportverzió készül az elektromos szabadidőjárműből 80

A Hyundai Ioniq 5 N világpremierjét júliusra ígéri a gyártó, az addig hátralévő időszakban várhatóan fokozatosan csepegtetik az információkat.

Páros gurulás a Hyundai i20 N WRC Rally 1 versenyautóval

a videó a hirdetés után indul