Jó ideje nem divat már a kétajtós kombi, a huszadik században azonban egészen hosszan tartotta magát ez az ellentmondásos karosszériaforma. Olyannyira, hogy még terepjáróknál is alkalmazták – így született meg 1974-ben a Jeep Cherokee, a Wagoneer kétajtós verziója. A modellnév később hagyományos ötajtós karosszériával futott be komoly karriert (egészen a közelmúltig, amikor lelökték a típust a racionalizálás liftaknájába), de tíz éven át a fiatalos lelkületű, sportos arculatot kergető ügyfeleket szolgálta ki a típus.
A gyár most, a márkára jellemző, rohamtempóban végrehajtandó villamosítás jegyében a Wrangler 4xe hibrid hajtásláncát szerelte Cherokee egy 1978-as példánya alá – pontosabban a Cherokee karosszériáját ráültették a Wrangler platformjára.
Ehhez persze muszáj volt alapjaiban átalakítani az eredeti karosszériát, de a legfőbb stílusjegyek megmaradtak. A belülről festett tető alatt csak elölről nem nyitott az utastér, a hátfalba vágott nyílásnak köszönhetően azonban várhatóan dübörgés és örvényképződés nélkül autózhatunk a takarékossá tett autóval.
A fejtámasz nélküli kagylóüléseket bőrbe burkolták, a hátsó üléspadot kiszerelték, helyére egy bukókeretet építettek be, a fém padlóra pótkereket rögzítettek.