Az ember és az autó közötti találkozási pont különösen kritikus kérdés ebből a szempontból: minden ügyfél-elégedettségi felmérésből az derül ki, hogy a vásárlók okostelefon szintű kezelhetőséget, gyorsaságot és áttekinthetőséget várnak autójuktól, és amikor ezt nem kapják meg (márpedig nem kapják meg), rettentően csalódottak.

Közvetlen veszélyt fejlesztettek a legújabb Porschébe 1

Az új Cayenne ezért a már említett, ismerős részleteket egy vadonatúj kezelőfelületi koncepcióba ágyazva valósította meg. Ez a koncepció a Porsche Driver Experience, azaz Porsche vezetési élmény, ami régen a határtartományon való, euforikus autózást jelentette volna, ma ellenben a személyre szabhatóságról, az ösztönös kezelhetőségről szól.

A klasszikus műszeregység helyébe egy szabadon álló, 12,6 colos, ívelt digitális felület lép. Ezen különböző módokon – akár hétféle konfigurációban – jeleníthetők  meg az információk. Az előtérben a fordulatszámmérő, az online navigációs rendszer, az éjjellátó berendezés (opció) vagy a 3D vezetőtámogató rendszer képe jelenik meg. Emellett kérhető minimalista, valamint klasszikus képernyőkiosztás – igen, az utóbbi az ikonikus öttárcsás analóg műszerparkot imitálja.

A Porsche 911-ből átemelt kormánykerék megőrizte elsődleges funkcióját; a legfontosabb funkciók ennek közvetlen közeléből vezérelhetők. Az indítógomb csakis a kormánytól balra kaphatott helyet. A vezetőtámogató rendszereket, továbbá az üzemmódválasztót közvetlenül a volánról vezérelhetjük.

A műszeregység és a központi érintőképernyő között kapott helyet a sebességváltó programválasztó karja. Ez utóbbi jóvoltából a középkonzolon nagy méretű klímavezérlő panel kaphatott helyet. Ennek tervezésekor a digitális és analóg tartalmak egyensúlyára törekedtek: az érintésérzékeny kezelőszervek mellett mechanikus kapcsolókat és szabályozókat is találunk.

Közvetlen veszélyt fejlesztettek a legújabb Porschébe 14

Az érintőképernyő 12,3 colos, de vadonatúj lehetőségként az utas is kaphat saját képernyőt, méghozzá 10,9 colosat. Innen a navigációs és multimédiás rendszerek kezelhetők; a képernyőn megjelenő tartalom a vezető üléséből nézve egyáltalán nem látható.

Mindezt fejlett online kapcsolódási lehetőség és arra épülő, széles körű funkcionalitás teszi teljessé. Az okostelefon indukciós töltőpolca külön hűtést kap.

Közvetlen veszélyt fejlesztettek a legújabb Porschébe 15

Rengeteg gyorstöltő USB-C portot találunk, van Apple CarPlay és Android Auto, a telepített fukciók közül nem hiányoznak a Spotify és Apple Music zenei streamingszolgáltatások. Sőt, a Porsche szerződött partnerén keresztül a legnépszerűbb filmstreaming-szolgáltatások is elérhetők az autóban – a videók álló helyzetben a központi kijelzőn, menet közben az első utas előtt jelennek meg.